ولایتی: سوغات فرهنگ اروپا و غرب «شرک» است

کدخبر: 2170584

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: سوغات فرهنگ اروپا و غرب شرک است که هنوز هم وجود دارد به همین خاطر است که مسیحیت توحیدی را تثلیثی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز (چهارشنبه2بهمن) در افتتاحیه سومین هفته علمی (تمدن نوین اسلامی) در سالن 9دی ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: تمدن اسلامی طی سال ها مورد انکار غربی ها بوده و می گفتند تمدن از غرب و یونان روم است و فقط مسلمان ها کتاب های یونانی ها را به عربی ترجمه کردند و بعد از قرون وسطا به ما تحویل دادند لذا مسلمانان را امانت داران خوبی می دانند.

وی افزود: به همین خاطر است که برای شرق و به طور خاص اسلام تمدنی قائل نبودند. بعد از چند سال اثبات شد که اسلام دارای تمدن است و حتی اسلام تمدنی بالاتر از آنها دارد و تمام ادیان الهی از این منطقه به وجود آمده است.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد عنوان کرد: در پزشکی کتاب حشیشات بود که از غرب و یونان به اسلام آمده بود که دارای 500 دارو گیاهی بود اما در کتابی که بعد از قرون وسطا در کتابی از جهان اسلام تحویل آنها داده شد 1400 داروی گیاهی وجود داشت.

ولایتی اظهار داشت: کشیش هلندی در قرن 17 میلادی در مدرسه مسیحیان به شاگردان خود توصیه می کند که زبان عربی یاد بگیرید این عرب ها 300 دارو به آن چیزی که از یونانی ها گفته بودند افزوده اند، آنها برای اینکه نمی خواهند اسمی از اسلام آورده شود از کلمه عرب ها استفاده می کنند.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در کتاب قانون ابن سینا که در قرن 4 هجری قمری نوشته شده است، 900 داروی گیاهی وجود دارد، لذا مسلمانان در پزشکی، ریاضیات، فلسفه و نجوم و دیگر علوم هم نیز با استناد به اسناد و تاریخ نشان می دهد که محسابات دقیق تر و بهتری نسبت به اندیشمندان یونان و روم داشته اند.

ولایتی گفت: سوغات فرهنگ اروپا و غرب شرک است که هنوز هم وجود دارد به همین خاطر است که مسیحیت توحیدی را تثلیثی کرده اند.

ولایتی در ادامه افزود: هر زمان که مسلمانان اقتدار داشتند به دانش اهمیت دادند برای مثال محمود غزنوی برای 3 دانشمند به پادشاه خوارزم اخطار می دهد که این دانشمندان را به غزنین بفرست که پادشاه خوارزم به ناچار قبول می کند.

وی عنوان کرد: حمله مغولان و صلیبی ها باعث شد که پیشرفت علمی در اسلام متوقف شود و بعد از این عقب افتادگی مسلمانان سه حکومت عثمانی، صفوی و گورکانی را تشکیل دادند و بار دیگر به علم توجه کردند.

ولایتی افزود: بعد از قرن 11 هجری قمری بار دیگر به خاطر استعمار انگلیسی ها و فرانسویان این اقتدار از بین رفت و توجه به علم در کشور های اسلامی بار دیگر کاهش یافت.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تمدن اسلامی دارای چندین مرحله است که مرحله اول آن دعوت توسط پیامبر اکرم(ص) بود و در مرحله دوم نیز تشکیل حکومت اسلامی همچنین در مرحله سوم گسترش اسلام و در مرحله چهارم انتقال متقابل فرهنگ اسلامی و فرهنگ تمدن کشور های مجاور است که مراحل تمدن اسلامی را تشکیل می دهد.

ولایتی در ادامه افزود: عصر خودجوشی، عصر شکوفایی فرهنگ اسلامی و ادبیات عرفانی، عصر هنر و معماری، عصر رکود، عصر اولین تجدید حیات جهان اسلامی و پس از آن هجوم استعمار است که مراحل تمدن اسلامی را تکمیل می کند و در حال حاضر در جهان اسلام با بیداری اسلامی مواجه هستیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: