زمانی که پیامبر اکرم(ص) برای اجابت دعا به حضرت زهراء(س) آموخت

کدخبر: 2170287

حضرت فاطمه(س) در حدیثی به بهترین زمان برای دعا و اجابت آن اشاره می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، «دعا» از جمله رفتارهای زیبایی است که اهل بیت(ع) آن را به ما آموختند، اهمیت این موضوع به قدری است که اهل بیت (علیهم السلام) آن را سلاح انبیا و مؤمنان خوانده اند. با دعا آن هم ـ با توجه و اخلاص ـ است که به سرعت بسیاری از ناجوری ها و معضلات از آدمی پس زده و گشایش هایی نیز ایجاد می شود.

در همین راستا، حضرت زهراء (س) در حدیثی در اهمیت دعا در روز جمعه اشاره می شود:

از پیامبر (ص) شنیدم که فرمود: در روز جمعه ساعتى است که هیچ مسلمانى مراقب آن نبوده که حاجت خیرى از خداى عزوجل بخواهد مگر آنکه حاجت او را برآورده ساخته است .

فاطمه (س) می گوید: عرض کردم یا رسول ‏اللَّه! آن چه ساعتى است؟ فرمود: آن هنگامى است که نصف قرص خورشید در موقع غروب پنهان شود.

پس از آن فاطمه (س) به غلام خود فرمود: بر فراز بام برو و وقتی دیدى نصف قرص خورشید در هنگام غروب پنهان شد، به من خبر بده تا براى خود ـ و دیگران ـ دعا کنم .

متن حدیث:

فَاطِمَةَ بِنْتِ النَّبِیِّ ع قَالَتْ‏ سَمِعْتُ النَّبِیَّ ص إِنَّ فِی الْجُمُعَةِ لَسَاعَةً لَا یُرَاقِبُهَا (1) رَجُلٌ‏ مُسْلِمٌ یَسْأَلُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِیهَا خَیْراً إِلَّا أَعْطَاهُ إِیَّاهُ قَالَتْ فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ أَیُّ سَاعَةٍ هِیَ قَالَ إِذَا تَدَلَّى نِصْفُ عَیْنِ الشَّمْسِ لِلْغُرُوبِ قَالَ وَ كَانَتْ فَاطِمَةُ ع تَقُولُ لِغُلَامِهَا اصْعَدْ عَلَى الضراب‏ [الظِّرَابِ‏] فَإِذَا رَأَیْتَ‏ نِصْفَ‏ عَیْنِ‏ الشَّمْسِ‏ قَدْ تَدَلَّى‏ لِلْغُرُوبِ فَأَعْلِمْنِی حَتَّى أَدْعُو.

منبع: دلائل الإمامة: ص 71، س 16، معانى الأخبار: ص 399، ضمن ح 9.

1ـ فی بعض النسخ‏ [ لا یوافقها].

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: