هروی در گفتگو با مهر:

کاراته برای تکرار موفقیت‌ها نیاز به حمایت دارد/ انتخابی شفاف است

کدخبر: 2170152

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: مهمترین دستاورد حضور در رقابتهای کاراته وان دبی این بود که بدانیم برای ماندن در کورس قهرمانی و تکرار موفقیت ها باید از این رشته حمایت شود.

سید شهرام هروی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق افزود: رقابتهای کاراته وان ها به دلیل امتیازی که در رنکینگ جهانی برای کسب سهمیه المپیک دارد از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار شده و همین موضوع باعث استقبال خوب تیم های برتر دنیا شده و مسابقات دبی نیز در چنین شرایطی با حضور جمعی از بهترین های دنیا در سطح فنی بالایی برگزار شد.

وی افزود: در رقابتهای امارات چهار کاراته دنیا غیبت داشتند. امیرمهدیزاده که آسیب دیده بود، پورشیب و گنج زاده که به دلایل شخصی راهی دبی نشده بودند و «کن نیشیمورا»ی ژاپنی، غابیان این رقابتها بودند. ضمن اینکه فینالیست های دو وزن ۶۰- و ۶۷- کیلوگرم لیگ جهانی پاریس نیز همان دورهای ابتدایی حذف شدندکه این موضوع بیانگر استقبال خوب بهترین های جهان و سطح فنی بالای مسابقات بود.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: کلا سه دسته کاراته کاها در رقابتهای کاراته وان شرکت می کنند. دسته اول کسانی که به دنبال حفظ جایگاه خود در بین ۱۰ برتر دنیا هستند. دسته دوم کاراته کاهای زیر رنکینگ ۵۰ که به فکر صعود به رتبه های بالا هستند و دسته سوم هم تلاش کاراته کاها برای کسب امتیاز در راه رسیدن به رنکنیگ زیر ۵۰ است. کاراته کاهای کشورمان نیز با اینکه در قالب یک تیم کامل شرکت نکرده بودند و حتی محل اسکان آنها در دبی بصورت پراکنده بود،اما بازیکنانی همچون آسیابری، میرزایی، احمدی، عسگری و حتی فداکار و بابان (با وجود عدم حضور در اردوهای تیم ملی)توانستند امتیازهای خوبی جمع آوری کنند.

هروی در مورد برنامه های پیش روی تیم ملی گفت: رئیس فدراسیون در تلاش است تا شرایط مالی برای آغاز اردوهای تیم ملی را فراهم کند. رقابتهای کاراته وان هلند و مراکش را پیش رو داریم که در یکی از آنها شرکت خواهیم کرد و سپس برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده خواهیم شد و بعد از آن نیز تمرکز خود را روی بازیهای آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی مادرید قرار می دهیم.

وی در مورد حضور مداوم در مسابقات بین المللی و خستگی نفرات ملی پوش برای رسیدن به رقابتهای جهانی گفت: قوانین فدراسیون جهانی این طور تنظیم شده که برای کسب سهمیه المپیک باید امتیاز لازم در رنکنیگ را کسب کنیم و این هم تنها با حضور متوالی در مسابقات مختلف میسر خواهد شد. به همین دلیل برنامه ریزی دقیقی خواهیم داشت تا ملی‌پوشان با مشکلاتی چون تمرین زدگی یا خستگی ناشی از سفرهای مداوم و مسابقات متوالی نشوند.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه برای تداوم موفقیت های کاراته در دنیا باید حمایت شویم اظهار داشت: در رقابتهای کاراته وان دبی ارزیابی خوبی از کاراته کاهای کشورمان داشتیم و بررسی لازم را نیز ار شرایط رقبا داشتیم. ولی نکته قابل توجه این مسابقات برای همه این بود که با یک دست نمی توان چندکار مهم را انجام داد. همه این کاراته کاها آینده کاراته ایران هستند و باید حمایت شوند. پتانسیل کسب مدالهای جهانی، آسیایی و از همه مهمتر مدال های خوشرنگ در المپیک ۲۰۲۰ را داریم ولی در یک کلام باید حمایت حمایت شویم.

هروی در پایان گفت: برای حضور در مسابقات آسیایی، بازیهای آسیایی و جهانی برنامه مشخصی داریم و رقابتهای انتخابی به صورت شفاف برگزار خواهد شد. مسیر انتخابی ها و رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی تشریح خواهد شد تا همه کاراته کاها با شناخت از این جریان می توانند برای ملی پوش شدن تلاش کنند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: