در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کارد به استخوان رسول خادم رسیده است/ ورزش ایران لبه تیغ قرار دارد

کدخبر: 2170150

اظهارت صریح و بی پرده رسول خادم در خصوص تبعات سنگین عدم رویارویی با رقبای رژیم اشغالگر قدس همچنان با واکنش‌های همسوی اهالی کشتی همراه است.

ابراهیم جوادی عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید و حمایت از اظهارات رسول خادم اظهار داشت: حدود ۴۰ سال با توجه به سیاست های کشورمان از رویاروی با رقبای رژیم اشغالگر قدس خودداری کردیم که این موضوع بسیاری از قهرمانان ما را از دستیابی به مدال و افتخارات ملی محروم کرد. هر چند ما طبق آرمان‌های خودمان از رویارویی با این حریفان خودداری کردیم، اما حالا کار به جایی رسیده که تکرار این موضوع با محرومیت های سنگین کشتی و حتی ورزش ایران همراه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما تاکنون توانستیم به هر ترفند و توجیه ممکن، به میدان نرفتن کشتی گیران خودمان را در طول این سالها طبیعی و عادی جلوه دهیم، اما به تازگی کمیته بین المللی المپیک و دیگر نهادهای بین المللی ورزشی جهان با حساسیت بیشتری این موضوع را پیگیری می کنند و دیگر نمی شود همچون گذشته از این موضوع به سادگی خلاص شد.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان در خصوص اظهارات رسول خادم نیز گفت: کارد به استخوان رسول خادم رسیده بود که مجبور به گفتن این صحبت ها شد. او حق دارد چون به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی باید طبق قوانین و برنامه های مصوب بین المللی گام بردارد، اما وضعیت به گونه ای شده بود که باید به دلیل عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی و رژیم اشغالگر قدس، مدام به توجیه این موضوع می پرداخت.

جوادی خاطر نشان کرد: ما باید فکر اساسی و راهکار مشخصی برای این مساله داشته باشیم، چراکه نهادهای بین المللی ورزشی جهان به دقت تمامی اقدامات ما را زیر نظر دارند و دیگر نمی توان از همان ترفندهای ۴۰ سال گذشته برای به میدان نرفتن ورزشکاران مان استفاده کرد. به قول معروف دست ما برای آنها رو شده و منتظر هستند در صورت تکرار این موضوع با ما برخورد جدی و سنگینی انجام دهند.

وی خطاب به دیگر روسای فدراسیون های ورزشی ایران که درگیر این موضوع هستند هم گفت: بحث عدم رویارویی با رقبای رژیم اشغالگر قدس، تنها به کشتی مربوط نمی شود وما رشته های مختلف و مدال آور دیگری هم داریم که با این موضوع دست به گریبان هستند. به نظر من روسای این فدراسیون ها هم باید همسو با رسول خادم پیگیر حل این مشکل باشند تا فکری اساسی و راهکاری قطعی اندیشیده شود.

عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی آزاد در پایان گفت: ما ۸ رویداد مهم بین المللی در سال ۲۰۱۸ پیش رو داریم که در تمامی این مسابقات باید هر لحظه منتظر برخورد قرعه با رقبای رژیم اشغالگر قدس باشیم. مطمئنا نمی توان در تمامی این رویدادها با شانس و اقبال پیش رفت و دوباره به فکر توجیه های همیشگی بود. در واقع کشتی و حتی ورزش ایران لبه تیغ قرار دارد و هیچ فرصتی برای تکرار چنینی سیاست هایی ندارد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: