مجاوری:

برنامه‌ریزی‌های آموزشی باید براساس توجه به اقلیم و پتانسیل‌های اقتصادی انجام شود

کدخبر: 2169640

مشاور منابع درآمدی و اقتصادی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در برنامه‌ریزی‌های آموزشی به اقلیم و پتانسیل‌های اقتصادی مناطق باید توجه شود.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ منصور مجاوری در این نشست گفت: علم اقتصاد استفاده حداکثری منافع، حداقل منابع و امکانات می باشد و باید بتوانیم با تفکر بزرگان اقتصادی، علمی و مذهبی از منابع موجود، استفاده بهینه داشته باشیم.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر اینکه، باید جذب درآمدها، منابع و املاک از نگاه بومی محلی و اقلیمی و پتانسیل های موجود هر منطقه موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه در استان ها کارهای بسیار خوب و کاربردی انجام شده است و درآمدزایی باوجود مشکلات فراوان اقتصادی برای استان ها در سال جاری تا حدی کارگشا بوده است.

مجاوری ادامه داد: در هر سازمان و استانی که بخش برنامه وبودجه و حوزه مشارکت ها فعال باشند، آن سازمان پویاتر است و اگر این بخش ها غیرفعال و یا کمتر فعال باشند آن سازمان از پویایی و طراوت کمتری برخوردار است.

تغییر کاربری فضاها باید از نگاه بومی شناسی صورت گیرد

مشاور وزیر با تأکید بر اینکه تغییر کاربری فضاها باید از نگاه بومی شناسی و بر اساس اقلیم آن منطقه صورت پذیرد، یادآور شد: تصمیم گیری آینده نگر باید بر اساس چشم انداز 20 سال آینده و قانون برنامه ششم در نظر گرفته شود.

مشاور اقتصادی وزیر با اشاره به برنامه ریزی در آموزش وپرورش گفت: در شهرها باید پتانسیل اقتصادی، کشاورزی، دام پروری، گردشگری را در نظر بگیریم و با توجه به اقلیم آن منطقه برنامه ریزی نماییم.

مجاوری، ظرفیت قانون شوراهای آموزش وپرورش را بالا دانست و افزود: در قانون شوراها به جایگاه همه بخش ها و ارکان اداری، آموزشی، اقتصادی، نظارتی و چگونگی درآمدزایی به اشاره شده است که باید احیا و استفاده نماییم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: