ایجاد نظام بومی برای مهارت آموزی سربازان

کدخبر: 2169637

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی سازمان وظیفه عمومی ناجا بر ضرورت ایجاد یک نظام بومی برای مهارت آموزی سربازان در نیروهای مسلح تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عبدالمالکی در نشست بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سربازان در دوران قبل، حین و پس از خدمت سربازی که پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، گفت: نظام خدمت سربازی برای تامین امنیت است و بعد از آن مسائل دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد. در بحث سربازی باید ما نگاه دقیقی داشته باشیم. باید ببینیم آیا طرح مهارت آموزی برای بهبود کسب و کار اجرا می‌شود؟. برای نظام و کشور اجرا می‌شود یا برای نشاط و روحیه سرباز است؟ که من معتقدم اگر این طرح را برای نظام و کشور اجرا کنیم دیگر موارد نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز چشم اندازهای بسیار زیبایی از سربازی توصیف شد، گفت: اما باید درباره چگونگی و شیوه اجرا و همچنین تناسب آن با اهداف نیز بررسی‌های لازم انجام شود و اینطور نباشد که هدف به چالش کشیده شود.

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه سرباز در نیروهای مسلح یک نیروی کار است گفت: برخی از مدیران حاضر نیستند نیروی کارشان را از دست بدهند و ما برای اینکه بتوانیم یک سری کارها را انجام دهیم باید سرباز را از نیروهای مسلح جدا کنیم. در حالیکه نمی‌توان این کار را انجام داد و سرباز باید در این فضا مهارت را کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه باید مشاغل را به مهارت تبدیل کنیم، گفت: ما امروز مشکل فارغ التحصیلان بیکار را داریم امروز بسیاری از کسب و کارهای ما به خاطر اشتباه یک مسئول در همان کسب و کار از بین رفته، بنابراین باید چنین مهارت‌هایی نیز به سربازان آموزش داده شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم که یک نظام بومی را برای نیروهای مسلح و همچنین مهارت آموزی سربازان ایجاد کنیم و این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا نیروهای مسلح وارد کننده مدل‌های موفق به بدنه جامعه باشند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: