مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور تشریح کرد

دلایل انتخاب «شهید شریفی‌راد» به عنوان شهید شاخص سال بسیج فرهنگیان

کدخبر: 2169154

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: شهید شریفی‌راد به دلیل انگیزه‌بخش بودن و فداکاری‌های برجسته‌ای که در زمان حضور در جبهه با سایر نیروها داشت به عنوان شهید شاخص سال این سازمان انتخاب شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسن مرادی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اهداف یادواره شهید حبیب شریفی راد شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور در سال 96، اظهار داشت: پرداختن به شهدا در واقع پرداختن به یکی از مفاهیم فرهنگ دفاع مقدس است چرا که فرهنگ دفاع مقدس در فرهنگ راهبردی و دفاعی کشور جایگاه بسیار مهمی دارد و در واقع هر اندازه به فرهنگ راهبردی و دفاعی در کشور بیشتر پرداخته شود ظرفیت بازدارندگی کشور در مقابل دشمنان و تهدیدهای گوناگون خارج از کشور بالا خواهد رفت.

وی افزود: فرهنگ شهادت، بخشی از مفهوم و عناصر اصلی فرهنگ دفاعی است؛ از این رو برای تقویت فرهنگ دفاعی باید فرهنگ شهادت در فضای فرهنگی کشور نهادینه و ترویج شود؛ همچنین واژه و کلمه فرهنگ شهادت در تاریخ اسلام جزو مفاهیم نادر و دارای درخشندگی خاص است که حرکات دین مبین اسلام بر اساس حفظ آن بوده است.

مرادی گفت: تاریخ اسلام همواره متجلی فرهنگ شهادت در مقاطع و مراحل مختلف بوده است و به همین علت بزرگداشت فرهنگ شهادت یک امر تاریخی، دینی و اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور اضافه کرد: ترویج فرهنگ شهادت برای نسل های آینده ضروری است چرا که اگر قرار باشد نسلی پویا و فداکار در مقابل نیازهای جامعه تربیت شوند و در تمام صحنه های سخت مورد نیاز جامعه حضور پیدا کنند باید توجه به روحیه فداکاری و ایثار و شهادت برای آنان یک امر بسیار اساسی باشد.

وی تصریح کرد: مبانی فرهنگ شهادت، مبانی دینی است زیرا از واژه شهادت در فرهنگ ها و کشورهای مختلف استفاده می شود اما در هر کشور براساس مبانی، جهان بینی، جامعه شناسی و تعاریفی که از سعادت انسان ها دارند شهادت تبیین می شود به همین علت معنای متفاوتی با فرهنگ شهادت در مکتب اسلام دارد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور ادامه داد: فرهنگ شهادت در جامعه اسلامی ایران مبتنی بر اندیشه ناب اسلامی است چرا که نگاه انسان به اسلام یک نگاه ابدیت محور است و موضوع آخرت گرایی یک امر بسیار اساس و مهم در زندگی جهانی انسان دارد.

مرادی با اشاره به علت انتخاب شهید شاخص عنوان کرد: انتخاب شهید شاخص در هر قشر نشان می دهد که آن شهید دارای برجستگی ها و خصوصیات اخلاقی خاص بوده که به عنوان شهید شاخص نسبت به دیگر شهدا انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: هر ساله برای انتخاب شهید شاخص یک استان مدنظر قرار می گیرد؛ امسال شهید شریفی راد در استان خوزستان انتخاب شده که نشان می دهد آن شهید از بین شهدای فرهنگی استان داری خصوصیات برجسته ای بوده است؛ البته لازم به ذکر است که تجلیل و انتخاب از شهید شاخص به معنای مراتب و مقام و منزلت آن شهید در پیشگاه خداوند متعال نیست زیرا خداوند بندگانش را براساس اخلاص اعمال، مقام و مرتبه اعطا می کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور بیان داشت: انتخاب شهید شاخص ربطی به مقامات معنوی شهدا ندارد بلکه ملاک انتخاب بر حوزه جغرافیایی و تأثیرگذاری و نفوذ بر فرهنگ، دفاع مقدس، تعلیم وتربیت و ... بوده است و هرساله شهید شاخص انتخاب می شود.

مرادی خاطر نشان کرد: طبق گزارشاتی که از استان خوزستان ارائه شد، شهید شریفی راد دارای قدرت تأثیرگذاری بالا بوده و اقدامات او در آموزش و پرورش در مسئولیت معلمی با تلاشی که در حوزه تعلیم و تربیت انجام داده بود، سبب برجستگی وی شده بود.

وی عنوان کرد: شهید شریفی راد به دلیل انگیزه بخش بودن و فداکاری های برجسته ای که در زمان حضور در جبهه با سایر نیروها داشت و همچنین مؤثر بودن در جهت توانمندسازی افراد در فضای ایثارگری، فداکاری و ... به عنوان شهید شاخص فرهنگی در سال 96 انتخاب شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: