عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با مهر:

تصمیمات ما باید ناظر به آینده باشد/ حذف سمپاد یکباره نباشد

کدخبر: 2169144

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما تا به امروز سابقه طولانی در داشتن مدارس سمپاد داشته ایم و اینکه یک شبه بگوییم نمی خواهیم باشد به نظر اشتباه است.

سیدجواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مصوبه اخیر آموزش و پرورش در حذف مدارس سمپاد در متوسطه اول گفت: در بحث تیزهوشان نظرات متفاوت است. عده ای معتقد هستند مدارس تیزهوشان ایجاد کردن کار درستی نیست و باید این دانش آموزان بین دیگر دانش آموزان به تحصیل بپردازند چرا که شما وقتی همه بچه های باهوش را یکجا جمع می کنید باعث می شوید باقی مدارس بی تحرک شود.

وی ادامه داد: اما از سوی دیگر افراد تیزهوش هم ویژگی های خود را دارند. ما تا به امروز سابقه طولانی در داشتن مدارس سمپاد داشته ایم و اینکه یک شبه بگوییم نمی خواهیم باشد به نظر اشتباه است. ایرادی ندارد که ما هر کدام از دو مسیر تفکیک و تلفیق را انتخاب کنیم اما هر تصمیمی که می گیریم باید ناظر به آینده باشد و به نظر نمی توانیم این وقت سال تصمیمی چنین را بگوییم از سال تحصیلی بعد اجرا شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره دلایل این استدلال بیان کرد: وقتی تنها با چند ماه فرصت به سیستم آموزشی و دانش آموزان می گوییم می خواهیم سمپاد دوره متوسطه اول را برداریم عوارض انگیزشی و روحیه برای کسانی که از تابستان خود را برای این مدارس آماده کردند ایجاد می شود. باید از قبل به آنها اعلام می کردیم یا حالا کمی صبر کنیم.

ساداتی نژاد اضافه کرد: بنده مشکلی با حذف مدارس سمپاد ندارم اما باید برای این افراد حالا که می خواهیم آنها را بین مدارس معمولی پخش کنیم انگیزه بدهیم در غیر اینصورت احساس افسردگی خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که مجلس چه کمکی به بودجه آموزش و پرورش می تواند بکند، بیان کرد: اول اینکه بودجه آموزش و پرورش حالت استانی داشت که از این حالت درآمد چون در صورت استانی شدن اولویت ها از دست می رفت. اما نگاه مدیران به طور کلی به آموزش و پرورش نگاه هزینه ای است و نه نگاه اولویت دارد. ما در مجلس تلاش خود را برای کمک به آموزش و پرورش به کار خواهیم گرفت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: