ایده‌ای برای نجات جان مسافران در زمان سقوط "هواپیما" + ویدئو

کدخبر: 2169143

کابین جداشونده از بدنه هواپیما عنوان طرحی است که یک مخترع روسی یکی دو سال پیش آن را مطرح و به دنبال آن دستاورد تحقیقاتی‌اش در این زمینه را عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ یکی دو سال گذشته «تاتارنکو ولادیمیر نیکولائویچ» از عنوان پروژه تحقیقاتی خود برای جداسازی کابین از بدنه هواپیما رونمایی کرد و گفت «سه سال روی این پروژه که قادر است کابین مسافران هواپیما را در طول پرواز، هنگام بلند شدن یا حتی فرود از بقیه بدنه جدا کند، کار کرده ام».

طبق طرح ارائه شده که جلوه ویژه تصویری آن در ویدئوی زیر به نمایش گذاشته شده، پس از جدا شدن کابین، چترهای نجاتش کمک می کند تا کابین کاملا سالم روی زمین یا روی آب فرود آید.

این طرح به منظور حفظ ایمنی مسافران هنگام سقوط هواپیما در نظر گرفته شده است.

همچنین باید گفت پتنتی که این مخترع به ثبت رسانده محفظه ای در زیر بدنه کابین نیز دارد که در مواقع اضطراری و در صورت ضرورت، چمدانهای مسافران را از آن جدا می کند.

وی همچنین در آن زمان عنوان کرد پیرو مصاحبه هایی که با افراد گوناگون داشته حدود 95 درصد از آنها اظهار داشته اند که حاضر هستند برای پرواز با چنین هواپیماهایی مبلغ بیشتری برای خرید بلیت پرداخت کرده و در قبال آن ایمنی خود را تضمین کنند.

با این حال همچنان سؤالات بسیاری درباره این اختراع به ذهن می رسد؛ با وجود اینکه هنوز این طرح به مرحله اجرا نرسیده اما اگر روزی اجرایی شود تکلیف افراد حاضر در کابین خلبان چه می شود؟!

البته سال 2013 نیز شرکت ایرباس طرح مفهومی مشابهی را ارائه کرد اما با توجه به تمرکزشان بر راحتی مسافر تا ایمنی بیشتر، به مرحله اجرا نرسید.

هر چند چنین طرح و ابداعاتی مطرح شده اما درک و هضم آن برای بسیاری از مردم دنیا سخت است و چنین طرحهای مفهومی را غیرقابل تحقق می دانند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: