نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز آغاز شد

کدخبر: 2169139

نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر صنعت معدن و تجارت، و نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز ضمن اعلام اینکه ۳۱۲ واحد صنعتی و خدماتی در این جایزه ملی شرکت کردند گفت: تقاضاها در دو بخش صنعت و خدمات تعریف شد. در بخش صنعت تقاضاها در هشت گروه صنعتی دسته‌بندی شده و در هر گروه شاخص‌هایی مد نظر گرفته شده که مهم‌ترینش این بود که جزو واحدهای آلاینده نباشد، افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش آلاینده‌ها را در دستور کار قرار داشته باشد. دفتر مستقر HSE و پایش مستقیم و آنلاین آلاینده‌ها را هم داشته باشند.

مسعود تجریشی افزود: ۱۲ شاخص در فرم ارزیابی داشتیم که توسط مجموعه در استان‌ها و خوداظهاری امتیازدهی شده و هیئت داوران در تهران آن را نهایی کردند.

وی ادامه داد: دسته دوم گروه‌های خدماتی بود که خود شامل هفت مجموعه بودند که آن‌ها هم مورد ارزیابی قرار گرتفند. نحوه کنترل آلاینده‌ها، فاضلاب و به کارگیری موارد محیط زیستی در خدماتشان مورد توجه ما بود. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پانزدهم بهمن انتخابات صورت گرفت و امروز جهت قدردانی از مجموعه‌ها گرد هم آمدیم.

تجریشی اعلام کرد: امروز ۴ واحد صنعت برگزیده سبز داریم و تعدادی هم قابل تقدیر شناخته شدند که امتیاز ۹۰ تا ۱۰۰ داشتند.

به گفته وی در بخش خدمات هم ۴ واحد برگزیده با امتیاز ۹۰ تا ۱۰۰ داشتیم و ۱۰ واحد هم قابل تقدیر بودند که امتیاز ۶۰ تا ۷۰ را داشتند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: