فارس گزارش می‌دهد

انفعال در مدیریت بحران/ هواپیمای سانحه دیده ATR کماکان غیرقابل دسترس

عنوان

هواپیمای ATR تهران-یاسوج ساعت ۸:۵۰ امروزدر ۱۴ مایلی فرودگاه یاسوج دچار سانحه شد، اما با وجود تشکیل کمیته مدیریت بحران در چهار استان، تا این لحظه مدیران و مسئولان برنامه‌ای مشخص برای یافتن لاشه هواپیمای سانحه دیده ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 3704 ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج پرواز کرد و 50 دقیقه پس از پرواز از رادار حذف و مکالمات خلبان و برج قطع شد.

پس از آن اعلام شد که این هواپیما با کوه دنا برخورد کرده و سانحه در 14 مایلی فرودگاه یاسوج رخ داده است.

بنابراین گزارش، در چندین ساعت پس از وقوع سانحه حتی محل دقیق وقوع حادثه مشخص نبود و کماکان نیز خبری از محل دقیقه وقوع حادثه در دسترس نیست و فقط شنیده شده ظاهراً هواپیما در حوالی روستای بیده، بخش دناکوه در حاشیه ارتفاعات دنا دچار سانحه شده است.

به نظر می‌رسد مکان یاب خودکار هواپیما موسوم به ELT نیز کار نمی‌کند و راهی به جز جستجوی کل منطقه برای یافتن هواپیما وجود ندارد.

هیچ‌یک از مدیران امداد و نجات، هلال‌احمر و دیگر مدیران دستگاه‌های دولتی هنوز برنامه‌ای مشخص برای رسیدن به لاشه هواپیما و پیکر جان‌باختگان این سانحه و یافتن مسافران این پرواز ندارند و کاملاً بی‌برنامگی در مدیریت بحران مدیران و مسئولان مشهود است.

در چهار استان کمیته بحران تشکیل شده اما خروجی آن هنوز هیچ دستاوردی نداشته است.

اعلام شده است که منطقه وقوع حادثه بسیار کوهستانی و صعب العبور، هوا برفی و مه‌آلود است و دسترسی به وقوع محل حادثه فعلاً امکانپذیر نیست و کماکان نبود تجهیزات، دلیل عدم دسترسی به لاشه هواپیما و پیکر جان‌باختگان این سانحه اعلام شده است.

‌از سوی دیگر مردم محلی نیز در یافتن لاشه هواپیما با ارگان‌های مرتبط همکاری کردند اما چنین پروژه‌ای نیازمند تیم دوره دیده و متخصص است و تسلط بر مدیریت بحران در چنین شرایطی نیز امری است اجتناب‌ناپذیر.

شنیده شده است که ارتفاعات دنا پارک حیات‌وحش است و گونه‌های حیوانات درنده در آنجا حضور دارند و باید چاره‌ای اندیشیده شود که اگر احتمالاً یک نفر هم در این حادثه زنده مانده باشد با جلوگیری از اتلاف «زمان طلایی» به سرعت برای نجات ‌اقدام شود.

تا این لحظه خروجی چهار کمیته بحران در چهار استان و همچنین در سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی به نتیجه‌‌ نرسیده و لاشه هواپیما یافته نشده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

آیا طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین گره گشا خواهد بود؟

۴ نکته درحاشیه ماجرای ویلای لواسان +فیلم

مطالبات ایران از آمریکا

بی اعتنایی به قوانین و مقررات بین‌المللی و تلاش برای تخریب هرگونه قانونمندی در نظام بین‌المللی یکی دیگر از وجوه بارز سیاست خارجی دولت کنونی آمریکا است. تا آنجا که حتی مطابق گزارشهای خبری، نمایندگان آمریکا در جریان مذاکره بر سر بیانیه نشست گروه 7 در کانادا، با ذکر عبارتی مبنی بر لزوم اعتلای "نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون"  مخالفت کرده بودند. دولت ترامپ این رویه مخرب خود را با نفی اصل بنیادی "وفا به عهد" آغاز کرد.

۱۲ توصیه مهم رهبر انقلاب به مجلس

مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد و نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی نگاه کند

اجاره‌نشین‌ها!

در این گزارش از مجموعه ویدئوهای "آوانت"، تلاش شده تا گوشه ای از مشکلات مستاجران پس از گرانی های اخیر مسکن زیر ذره بین قرار گیرد.

مهم‌ترین مطالب سرویس

همکاری یک شرکت ایرانی با آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها
دانش فنی تولید قطعات کلیدی قوای محرکه خودرو به کشور منتقل می‌شود
معاون سابق سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛
آمار واقعی بیکاران ۷ میلیون نفر است نه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار!
یک اقتصاددان: دولت، مخاطب اصلی در حرمت شرعی برای واردات کالاهای مشابه به کشور است
چینی ها از قاچاق کالا به ایران خوشحالند!/ مطمئن باشید دشمن در سازمان دهی تیم‌های قاچاق در کشور نقش جدی دارد
دولت حسن روحانی یک رکورد جدید برای خود به جای گذاشت
بانک مرکزی: ۲۷ درصد از خانوارهای ایرانی فاقد حتی یک فردِ شاغل هستند!
مشاور وزیر صنعت: ما به آنچه می‌خواستیم مثل خرید هواپیما و شراکت با توتال رسیده‌ایم
دلیلِ کند شدن ورود سرمایه خارجی به ایران بعد از برجام، متصل نبودن سوئیفت است
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین