سفر نتانیاهو به آمریکا با وجود جنجال‌های سیاسی

کدخبر: 2167985

یک مقام آگاه در کاخ سفید از نشست برنامه ریزی شده میان ترامپ و نتانیاهو در ماه مارس خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا در خبری با استناد به اظهارات یکی از مقامات کاخ سفید نوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ 5 مارس [14 اسفند] با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

خبر این دیدار برنامه ریزی شده بین نخست وزیر اسرائیل و ترامپ در شرایطی منتشر می شود که نتانیاهو در حال حاضر با جنجال فساد مالی و رشوه خواری در اسرائیل روبرو است و از طرف دیگر روزها از اختلاف نادر به وجود آمده بین اسرائیل و دولت ترامپ می گذرد.

در حالی که نتانیاهو مدعی گفتوگو با مقامات دولت ترامپ در زمینه الحاق شهرک های اسرائیلی به کرانه باختری شده است، کاخ سفید علنا چنین ادعایی را رد کرده است. ترامپ در مصاحبه اخیر خود تاکید کرده است که هم اسرائیل و هم فلسطین در حال ممانعت در مسیر تلاش ها برای رسیدن به یک توافق صلح هستند.

پلیس اسرائیل نتانیاهو و همسرش را به نقش داشتن در گرفتن هدایا در ازای کمک های سیاسی و همچنین تلاش برای نفوذ در پوشش اخبار رسانه ای از عملکرد کابینه اش متهم کرده است.

نشست ماه آتی میان ترامپ و نتانیاهو دومین دیدار آنها از ماه دسامبر و زمانی محسوب می شود که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد و سفارتش را به این شهر منتقل می کند.

این اقدام ترامپ با خشم در میان جهان عرب و مسلمانان همراه بود و منجر شد که رهبران فلسطینی تلاش های آمریکا برای رسیدن به صلح با اسرائیل را رد کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: