گابریل بر تداوم حمایت آلمان از عراق تاکید کرد

کدخبر: 2167176

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش همچنان در زمینه حمایت از پناهجویان و بازسازی عراق از بغداد حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان بر تداوم حمایت کشورش از عراق در زمینه پناهجویان و خرابی های ناشی از جنگ تاکید کرد.

بنابر گزارش روزنامه اشترن، گابریل روز گذشته در برلین با اعلام این مطلب گفت: «در پی پیروزی بر گروه تروریستی داعش و پایان سیطره حکمرانی این گروه، اهداف مهمی محقق شده اند.»

وزارت خارجه آلمان در سال گذشته با 290 میلیون یورو از مردم عراق حمایت کرده است.

به تازگی وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به عراق ضمن رایزنی با مقامات این کشور در زمینه راهبرد جدید کشورش، اعلام کرد که از تمدید ماموریت نظامی آلمان در عراق حمایت می کند.

فون درلین افزود: «همه می دانند که داعش آسیب دیده، اما هنوز به صورت کامل شکست نخورده است. شرکای عراقی ما تمایل دارند که آلمانی ها به شکل دیگری با عراق همکاری داشته باشند و این همکاری می تواند شامل آموزش و یا اقدامات لجستیکی باشد.»

این در حالی است که دولت ائتلافی جدید آلمان از پایان یافتن عملیات آموزشی نیروهای پیشمرگه در شمال عراق حمایت کرده است.

هم اکنون آلمان 150 نظامی در شمال عراق مستقر کرده تا به آموزش نیروهای کرد «برای مقابله با داعش» کمک کند. ماموریت آلمان در کردستان عراق در ماه مارس پایان خواهد یافت. دولت جدید آلمان خواستار پایان دادن به این ماموریت است و می خواهد ماموریت جدیدی تعریف شود تا از ثبات در عراق حمایت شود.

عراق یکی از بزرگترین دریافت کنندگان کمک از آلمان محسوب می شود. آلمان از سال 2014 تاکنون بیش از 1.22 میلیارد دلار در قالب کمک برای توسعه و اقدامات بشردوستانه به عراق کمک کرده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: