جریمه مغازه‌داران به خاطر سد معبر غیرقانونی است

کدخبر: 2166910

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، اعلام کرد که اخذ جریمه به عنوان سد معبر مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات است.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، شورای اسلامی شهر یزد در راستای جمع آوری سد معبر دستفروشان و مغازه داران، جریمه یک تا 15 میلیون ریالی مغازه داران تعیین کرده و اعلام کرده بود جریمه تعیین شده در صورت عدم پرداخت از سوی مغازه داران، به حساب بدهی متخلف منظور و همراه با فیش عوارض کسب و پیشه مطالبه شود.

مصوبه مذکور پس از شکایت شاکی خصوصی، در دستور دیوان عدالت اداری قرار گرفت و هیئت عمومی دیوان پس از تشکیل جلسه در تاریخ پنجم دی ماه امسال، اعلام کرد: نظر به اینکه تعیین مجازات و جریمه از خصایص قانونگذار بوده و شورای اسلامی شهرها طبق بندهای 16 و 26 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب مصوب 1375 با اصلاحات بعدی آن، می توانند عوارض یا بهای خدمات تعیین کنند. لذا اخذ جریمه به عنوان سد معبر، مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات بوده و با استناد به بند یک ماده 12 و مواد 88 و 13 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 از تاریخ تصویب ابطال می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: