مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران در حاشیه برگزاری دادگاه روهینگیا:

منشور حقوق بشر سازمان ملل برای گروه خاصی نوشته‌شده/ یک‌بند از این منشور برای اغلب ساکنین کره خاکی اجرا نمی‌شود

کدخبر: 2166449

مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران با نگاهی به منشور حقوق بشر سازمان ملل و مروری بر اوضاع کنونی برخی کشورها (نیجریه، یمن، بحرین، افغانستان، پاکستان، عراق و میانمار) گفت:گویی این منشور برای عده‌ای خاص از انسان‌ها نوشته‌شده، چراکه حتی یک‌بند از این منشور در مورد اغلب ساکنان این کره خاکی اجرا نمی‌شود.

مهری طالبی دارستانی مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران در حاشیه برگزاری دادگاه روهینگیا به خبرنگار گروه قضایی خبرگزاری فارس گفت: مگر بند 1 ماده 25 منشور حقوق بشر سازمان ملل اذعان ندارد که هر کس حق دارد از سطح معیشتی کافی برای سلامتی و رفاه خود و خانواده اش از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری بهره مند گردد؟

وی افزود: مگر در ماده اول منشور حقوق بشر ملل متحد، ایجاد همکاری بین المللی برای ترویج و ترغیبِ احترام به حقوق بشر و آزادی همگان بدون تمایز ازنظر نژاد، جنس، زبان یا مذهب ذکر نشده است؟ پس چگونه شاهد هیچ یک از موارد ذکرشده در مواد این منشور، به عنوان حقوق اولیه در میانمار برای مردم روهینگیا نیستیم؟

مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران بابیان اینکه ما فعالین حوزه زنان ایران در راستای اهداف و افق دید جهانی مان از مجامع جهانی فعال در این حوزه سؤال داریم ابراز داشت: کمیته رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان چه می کند؟ آیا این ظلم فراگیر و خشونت اعمال شده برزنان روهینگیا را نمی بیند؟

وی در ادامه اظهار داشت: مگر در ماده 3 اعلامیه حذف خشونت علیه زنان از حق زندگی، حق برابری، حق آزادی و امنیت شخصی، حق حمایت بالسویه قانون، حق آزادی از همه اشکال تبعیض، حق بهره وری از بالاترین میزان ممکن سلامت جسمی و روانی، به عنوان حقوق اصلی جامعه زنان نام نبرده اید؟

طالبی دارستانی با طرح این سؤال که نتایج اجلاس های مکرر مکزیکوسیتی، کپنهاک، نایروبی، پکن قرار است در مورد کدام زنان اجرا شود؟ گفت: درهرحال شورای حقوق بشر سازمان ملل موظف است اقدامی قاطع ، جامع و همه جانبه جهت جلوگیری از پیشرفت این روند سرطانی صورت دهد و با تکیه بر مشترکات انسانی و با اجرا کردن مواد منشور حقوق بشر به دوراز دیدگاه های ناسیونالیستی و استاندارد دوگانه جلوی ظلم آشکار دولتی بایستد تا مردم جهان باور کنند که این اعلامیه ها و اجلاس ها صرفاً جنبه تبلیغاتی ندارند.

مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران با نگاهی به منشور حقوق بشر سازمان ملل و مروری بر اوضاع کنونی برخی کشورها (نیجریه، یمن، بحرین، افغانستان، پاکستان، عراق و میانمار) گفت:گویی این منشور برای عده ای خاص از انسان ها نوشته شده، چراکه حتی یک بند از این منشور در مورد اغلب ساکنان این کره خاکی اجرا نمی شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: