شرکت بیش از ۴۶۰۰ نفر در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

کدخبر: 2162749

یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن دارالقرآن امام علی(ع) با حضور ۴۶۰۰ شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس، مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر اظهار داشت: این مسابقات قرآنی با حضور 4608 نفر در بخش برادران و در شش رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال، طی روزهای 28 بهمن لغایت سوم اسفند ماه در مجتمع فرهنگی نور واقع در قم، انتهای بلوار جمهوری اسلامی، یا (نیروگاه، بلوار شاهد) نبش میدان امام حسین(ع) مجتمع فرهنگی نور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور اتباع خارجی در این دوره از مسابقات گفت: بیش از 505 نفر از متسابقین از اتباع شانزده کشور خارجی در یازدهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) شرکت می کنند، همچنین در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن 501 نفر، حفظ 20 جزء 419 نفر، حفظ 10 جزء 1121 نفر، حفظ 5 جزء 1054 نفر و قرائت تحقیق 949 نفر و قرائت ترتیل 564 نفر شرکت کرده اند.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به زمانبندی شرکت در مسابقات عنوان کرد: به دلیل استقبال گسترده شرکت کنندگان در این دوره، زمان بندی اجرای مسابقات توسط اتوماسیون فنی در اختیار متقاضیان قرار گرفته تا هر شخص بنا بر سلیقه و اختیار خود زمان مورد نظر را انتخاب نماید، بنابراین داوطلبان باید برای شرکت در این مسابقات، با توجه به نوبت تعیین شده خود که در کارت ثبت نام درج شده است، مراجعه کنند.

وی ادامه داد: عدم حضور در زمان مورد نظر، به منزله انصراف تلقی شده و به علت حجم گسترده حضور داوطلبان امکان تمدید و یا برگزاری آزمون در غیر از زمان های اعلام شده وجود ندارد.

نجفی قدسی تصریح کرد: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) هیچ هزینه ای را به دولت تحمیل نمی کند و تمام هزینه های آن توسط خیرین قرآنی تأمین می شود و صرفاً از جهت ادای وظیفه در پیشگاه قرآن کریم و به منظور پرکردن خلاء ها و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم وارد این عرصه شده است.

وی ابراز داشت: مسابقات در پنج نوبت و در ساعات (8 الی 10 )، (10 الی 12)، (14 الی 15:30)، (15:45 الی 17:45) و (18:30 الی 20:30) برگزار می شود که نوبت حضور افراد در هر نوبت نیز هر روز نیم ساعت قبل از ساعت نوبت مندرج در کارت تعیین و شرکت کنندگان برای نظم بیشتر سعی کنند تا یک ساعت قبل از نوبت خود حتماً در محل مسابقه حضور داشته باشند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: