از ایران تا امریکای لاتین با دومین شبکه اسپانیایی زبان خاورمیانه+گزارش تصویری

کدخبر: 2157066

«هیسپان تی وی» شبکه اسپانیایی زبان رسانه ملی است که توانسته با بهره گیری از ظرفیت افرادی از آمریکای جنوبی جایگاه مناسبی بین مخاطبینش پیدا کند. کسانی که خون گرمی مردمان آن نقطه از جهان را به هیسپان تزریق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، شبکه هیسپان تی وی ( HispanTV) کار خود را با راه اندازی وب سایت در تاریخ 14 آبان 1389 آغاز کرد و تنها یک سال بعد در 11بهمن 1390 شبکه تلویزیون اش راه اندازی شد. این شبکه با شعار Nexo Latino (پلی به آمریکای لاتین) با پخش خبر، مستند، فیلم، برنامه های هفتگی گفت وگومحور با موضوعات گوناگون اعم از نقد مسائل روز دنیا و ...، سعی در برقراری ارتباط فرهنگی با حدود 500 میلیون مخاطب اسپانیایی زبان در مناطق مختلف و نیز انعکاس فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در بین این قشر از مردم جهان دارد.

شبکه 24 ساعته هیسپان به همراه شبکه های دیگر مجموعه برون مرزی یعنی پرس تی وی و آی فیلم در سعادت آباد قرار دارند. مقابله با نظام جهانی سلطه رسانه ای قدرت ها با پوشش مستقیم و بی واسطه رویدادها و دسترسی مخاطبان اسپانیایی زبان به اخبار ایران و جهان اسلام و تقویت شناخت نسبت به اسلام اصیل برای مخاطبان اسپانیایی زبان از جمله اهداف اصلی تأسیس و ادامه حرکت این شبکه به شمار می روند.

اتاق خبر (newsroom)، جایی که خبرهای شبکه آماده می شود.

دو قسمت اتاق خبر و قسمت سایت این شبکه در سالنی بزرگ در کنار هم قرار دارند و تنها تلویزیون هایی که شبکه های مهم خبری جهان را به صورت 24 ساعته پخش می کنند بین این دو حائل قرار گرفتهاند. بخش بزرگی از تولید محتوای این شبکه خصوصاً در بخش خبر بر عهده این دو قسمت قرار گرفته است. شاید برای کسانی که اولین بار به این شبکه می آیند، دیدن کسانی که با ملیت های مختلف ایرانی، اروپایی و آمریکای لاتین در کنار هم مشغول به کار هستند جذاب باشد.

عمده سیاست های هیسپان تی وی را می توان در عناوینی چون باز تعریف نقاط قوت فرهنگ های بومی آمریکای لاتین (پیش از استعمار)، افشای سیاست های استکباری رسانه های خبری، ایجاد جذابیت های جدید برای مخاطبان و معرفی مسیرهایی نو برای تغییر ذائقه، دیدگاه ها و تغییر انگاره های ناشی از تبلیغات رسانه های جریان سلطه و بهبود روابط با کشورهای آمریکای لاتین تعریف کرد.

17 بخش خبری «مشروح» (26 دقیقه ای)؛ 3 بخش خبری«کوتاه» (3 دقیقه ای)، گفت وگوی ویژه خبری در 4 روز هفته (25 دقیقه ای)؛ 6 بخش خبری ورزشی هر یک به مدت حدود 4 دقیقه (در دل اخبار مشروح)؛ 5 برنامه «با خبرنگاران» (25 دقیقه ای) و ... اخبار زیرنویس به صورت پیوسته عمده تولیدات این شبکه را تشکیل می دهند.

«هیسپان تی وی» شش استدیو دارد که معروف ترین آن برای مخاطبان به اسم 14-20 معروف شده است، چرا که ویژه برنامه جام جهانی شبکه سه و قسمتهایی از برنامه «90» با اجرای عادل فردوسی پور از این استدیو روی آنتن می رفت.

مخاطبان شبکه هیسپان از طریق شش سیگنال ماهواره ای، پوشش کابلی و پخش اینترنتی برنامه های آن را دنبال می کنند. می توان گفت این شبکه در جذب مخاطب در طی شش سال حیات خود موفق عمل کرده است چرا که تنها شبکه کابلی آن نزدیک به سه میلیون مخاطب دارد.

خوان گابریل گوردین (juangabriel_gordin) یکی از مجریان شبکه هیسپان

هیسپان تی وی در ماه می 2014 موفق به کسب «جایزه بین المللی خبرنگاری» از «باشگاه خبرنگاران مکزیک» و در فوریه 2015 نیز از سوی «انجمن ملی گویندگان مکزیک» جایزه «میکروفون طلایی» را به عنوان بهترین شبکه بین المللی اسپانیایی زبان دریافت کرد.

از بین مجریان هیسپان تی وی هم روبرتو د.لا مادرید (Roberto de la Madrird) مجری مکزیکی الاصل این شبکه در ماه مارس 2015 جایزه «میکروفون طلایی» را از «انجمن گویندگان اسپانیایی زبان» در آمریکا به عنوان بهترین مجری برنامه های تحلیلی اسپانیایی زبان دریافت کرد. این مراسم در میامی و در ایالت فلوریدای آمریکا برگزار شد.

جایزه «سرزمین فلسطین 2015» از سوی مجله «Palestina Digital»، جایزه «Pilar Blanco» اسپانیا و جایزه «رسانه شایسته و باکیفیت» برزیل از دیگر جوایز این شبکه است که به خاطر بازتاب اخبار ایران و جهان با درنظر گرفتن اصل بی طرفی اهدا شده است.

از جمله برنامه های شاخص شبکه هیسپان می توان به «ایران»، «دژ آپاچی»، «حقیقت پشت پرده» و «در جست و جوی حقیقت» و «قاره ها» اشاره کرد که از این بین شبکه آرژانتینی «باریکادا» (BarricadaTv) به خاطر اقبال مخاطبین «در جست و جوی حقیقت» و «قاره ها» اقدام به پخش آنها از آنتن خود کرده است.

«هیسپان» در فضای مجازی هم مخاطبین فراوانی دارد تا آنجا که بازدید صفحه فیسبوک این شبکه از ابتدای ایجاد تا به حال، از مرز 606 میلیون عبور کرده و تعداد دقایق بازدید و دانلود برنامه در صفحه یوتیوب شبکه نیز به بیش از یک و نیم میلیارد دقیقه رسیده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: