حقیقت‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بمباران عفرین برای تجزیه سوریه بود/ جامعه جهانی به آمریکا اجازه تفکیک سوریه را نمی‌دهد

کدخبر: 2156955

نماینده پیشین مجلس گفت: جامعه جهانی در مقابل اقدام آمریکا مبنی بر تفکیک سوریه مقابله می‌کند.

منصور حقیقت پور عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره علت حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه اظهار کرد: علت حضور آمریکا در سوریه تقسیم این کشور است.

وی افزود: آمریکا با حضور نظامی خود در سوریه قصد دارد این کشور را به چند حوزه مختلف تقسیم کند به خصوص اینکه اکنون آمریکایی ها با کردهای سوریه به توافق اصولی رسیدند و قرار است از مناطق کردنشین، کشوری مستقل بسازند.

حقیقت پور با بیان اینکه آمریکایی ها موفق نشدند دولت بشار اسد را در سوریه شکست دهند، ادامه داد: مقاومت داخلی سوریه با همکاری دوستان و متحدان این کشور اجازه نداد آمریکایی ها به اهداف خود در سوریه برسند.

نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: علت حضور نیروهای نظامی و مرزبانی آمریکا در سوریه به این دلیل است که قصد دارند ارتباط گسترده ای با کردها داشته باشند تا به این شکل منطقه مستقلی برای کردها در نظر بگیرند اما این برنامه آنها هم در سوریه با شکست مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون فضای تنش آمیزی میان آمریکا و روسیه وجود دارد و معتقدم روسیه به آمریکا اجازه تفکیک روسیه را نخواهد داد و حوزه مستقل کردی توسط آنها تشکیل نخواهد شد.

حقیقت پور تصریح کرد: جامعه جهانی در مقابل اقدام آمریکا مبنی بر تفکیک سوریه مقابله می کند البته دکترین مقاومت هم در سوریه به نتیجه رسیده است و سوری ها می توانند با اتکا به مقاومت، سرزمین خود را حفظ و در برابر اقدامات یک سویه آمریکا ایستادگی کنند.

نماینده پیشین مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بمبارانی که اخیرا در شمال سوریه و منطقه عفرین رخ داد به منظور تجزیه سوریه انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: