آکسفام: ۴۲ نفر در جهان ثروتی معادل دارایی سه میلیارد و هفتصد میلیون فقیر را در اختیار دارند

کدخبر: 2156802

موسسه خیریه آکسفام با انتشار گزارشی خواستار مقابله با شکاف روزافزون میان ثروتمندان و فقرا در کشورهای مختلف جهان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم لاری الیوت نوشت: موسسه خیریه آکسفام در گزارشی اعلام کرد چهل و دو نفر در جهان ثروتی معادل ثروت سه میلیارد و هفتصد میلیون نفر از فقیرترین مردم را که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، در اختیار دارند. آکسفام پس از انتشار این گزارش خواستار اقدام برای مقابله با شکاف روز افزون میان ثروتمندان و فقرا شد.

آکسفام در این گزارش که روز دوشنبه و همزمان با حضور برخی از ثروتمندترین افراد جهان در مجمع جهانی اقتصاد در داووس منتشر شد، اعلام کرد در دوازده ماه گذشته، میلیاردرها به شکل بی سابقه ای هر دو روز یکبار پدید آمده اند آن هم زمانی که ثروت پنجاه درصد از جمعیت جهان هیچ افزایشی نداشته است.

در این گزارش آمده است 82 درصد از ثروت تولید شده در جهان در سال 2017 نصیب یک درصد از ثروتمندترین افراد شده است.

این موسسه خیریه در ادامه گفت این غیرقابل قبول است که اقلیت کوچکی تا این اندازه ثروت جمع کنند در حالی که صدها میلیون نفر با فقر دست و پنجه نرم می کنند. آکسفام از سران جهان خواست لفاظی درباره نابرابری را به سیاست هایی برای مقابله با فرار مالیاتی و افزایش حقوق کارگران تبدیل کنند. در سال 2017 رونق بازارهای جهانی سهام علت اصلی افزایش ثروت ثروتمندان بود.

این موسسه گفت در سال 2017، چهل و دو نفر در جهان ثروتی معادل ثروت سه میلیارد و هفتصد میلیون نفر از فقیرترین مردم جهان را در اختیار داشتند این رقم در سال پیش از آن، 61 نفر و در سال 2009 سیصد و هشتاد نفر بود.

مارک گلدرینگ، مدیر اجرایی آکسفام گفت: «برای از بین بردن فقر باید اطمینان یابیم که کارگران معمولی حداقل دستمزد را دریافت کنند و می توانند شرایط مناسبی برای زندگی داشته باشند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: