وکیل‌مدافع اولیای‌دم «بنیتا» خبر داد

پرونده متهم ردیف اول در اجرای احکام/ارجاع پرونده متهم ردیف دوم به شعبه هم‌عرض

کدخبر: 2156589

وکیل‌مدافع اولیای‌دم بنیتا از ارجاع پرونده متهم ردیف دوم به شعبه هم عرض خبر داد.

جعفر کوشا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پرونده متهم ردیف اول در اجرای احکام است و باید مراحل استیذان را طی کند.

وی درباره متهم ردیف دوم این پرونده نیز گفت: پرونده متهم ردیف دوم اشکالی در تعیین مجازات داشت و بر همین اساس حکم نقض شد و به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران (هم‌عرض) ارجاع شده است.

بر اساس این گزارش، کوشا 15 آبان ماه به ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده بنیتا گفته بود: این پرونده دو متهم داشت که برای اولی حکم اعدام و برای متهم ردیف دوم حکم حبس صادر شده بود و ما نسبت به حکم صادره برای متهم ردیف دوم اعتراض داشتیم و در حال حاضر پرونده به دیوان برای اعلام نظر نهایی ارسال شده است .

حکم اعدام قاتل بنیتا دختر هشت ماهه ربوده شده توسط سارقان خودرو 29 آذرماه سال جاری در شعبه پانزدهم دیوان عالی کشور ابرام (تایید) و پرونده به دادگستری تهران ارجاع شد .

٢٩ تیرماه خبر گم شدن کودک هشت ماه به نام بنیتا و صدای لرزان مادری که از مردم تقاضای کمک می‌کرد در فضای مجازی دست به دست شد. هشت روز از این ماجرا گذشت در حالی که تلاش‌های پدر و مادر و اعضای فامیل و پلیس آگاهی بی نتیجه مانده بود، خبری تلخ مبنی بر فوت کودک هشت ماه در رسانه‌ها پیچید .

پس از اعلام موضوع به پلیس، در جریان تحقیقات ماموران پلیس آگاهی تهران متوجه رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو شدند و با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد که خودرو و بچه در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی‌ها منکر هرگونه سرقت شد تا اینکه پس از روبرو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود و سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز در یکی از خیابان‌های پاکدشت آورده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها آن را رها کرده است . ماموران بلافاصله به محل رها کردن خودرو در محله‌ای خلوت رفته و با جسد بنیتای هشت ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده بود، روبرو شدند .

دادگاه متهمان پرونده بنیتا روزهای 20 و 22 شهریورماه به ریاست قاضی کشکولی برگزارشد .

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: