دریای اشک دانشگاهیان بر آتش دل سوخته سردار سلیمانی/ مدعیان وطن‌دوستی پرچم آتش زدند و دل دانشگاهیان همراه با دل سردار سوخت

کدخبر: 2156570

پس از سوزاندن پرچم کشورمان از سوی برخی افراد و ابراز ناراحتی و دل‌شکستگی سردار سلیمانی از این موضوع، دانشگاهیان به صورت‌های مختلف در حمایت از سردار رشید اسلام واکنش‌هایی نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، چندی قبل تصویری از آتش زدن پرچم کشورمان منتشر شد که در پی آن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: «کاش آن نادان به جای پرچم ایران من را 10 بار آتش می زد.»

آتش زدن پرچم و پس از آن واکنش سردار سپاه اسلام و قهرمان ملی ایران، واکنش های دانشگاهیان میهن دوست کشورمان را به همراه داشت و چه بسا سؤالاتی در ذهن آنان متبادر شد.

سوالاتی نظیر اینکه مگر می شود ایرانی بود و پرچم آن را به مشتی دلار آمریکایی و دینار سعودی فروخت؟ مگر می شود ایرانی بود و دل در گرو سلیمانی نداشت؟ مگر می شود ایرانی بود و جغرافیای اسلام را از هر که دشمن آن است، نجات نداد؟

هاشم داداش پور دانشیار شهرسازی، دانشگاه تربیت مدرس یکی از همان افراد میهن دوست است که می گوید: وقتی مواضع سردار سپاه اسلام و قهرمان ملی ایران را درباره «نماد هویت ملی ایرانیان» شنیدم برای خیل مردم سرزمینم نیز روشن شد کسی که تا دیروز در مقابل داعش قرار گرفت و تا خروج آن از منطقه اسلامی سر از پا نشناخت؛ امروز چگونه به خاطر این پرچم هویت ساز، دلش آتش می گیرد و خود را فدایی آن می بیند و در مقابل کسانی که در عاشورای آن سال، وارد صحنه شده و به اسلام توهین کردند، امروز به پرچم ایران لگد می زنند.

اگر تا دیروز شعار می دادند که «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» و امروز فریاد «نه اسلام نه قرآن هر دو فدای ایران» معلوم شد که نه به اسلام وفادارند و نه به ایران. مگر اینکه باور کنیم که می توان ایرانی بود اما در عین حال نماد هویتی ایرانیان را هم آتش زد!!

عباسعلی رهبر دانشیار علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی نیز که دلش از این خیانت به وطن به درد آمده است، می گوید: هویت ما شخصیت و سازه معنایی ما را تشکیل می دهد و نمادهای مفهوم هویت ملی به مثابه یک هرم تبیین می شود. قاعده هرم نمادهای عینی همچون سرزمین و پرچم ،سطح بالاتر زبان ،سطح سوم ارزش های ایرانی اسلامی و آخرین سطح سازه انقلابی ماست. سردار عامل به معرفت؛ حاج قاسم بصیر و مومن به وعده الهی می داند که اگر قاعده هرم از جا در رود از نوک هرم چیزی باقی نخواهد ماند.

مسأله به همین جا ختم نمی شود؛ این حرکت شنیع آنقدر دل ها را شکسته و قلب ها را آزرده که میهن پرستان واقعی نتوانستند سکوت کنند و واکنش هایی را نشان دادند.

حسین محمدی عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز در نوشته ای خطاب به سردار سلیمانی عنوان کرد: سلام سردار، سلام برادر عزیزم که نماد مقاومت و صلابت این سرزمینی، ای کاش زنده نبودم و بغض غمبارت را که گفتی «کاش بجای پرچم ایران 10 بارمی سوختی» را نمی شنیدم و نمی دیدم. ای کاش هزاران بار سوزانده شوم تا شاهد سوزانده شدن پرچمی که به دست تو و یارانت بر قله های کشور عزیزم برافراشته شده نبوده و نباشم. وهب جعفریان عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان نیز در برابر این خیانت به پرچم مقدس کشورمان سکوتش را شکسته و به سردار سلیمانی می گوید: دیروز شنیدم که گفتی دلت بخاطر آتش گرفتن پرچم کشور سوخته و آرزو کردی که کاش بجای پرچم تو را 10 بار آتش می زدند! کاش من می مردم و این حرف را از تو نمی شنیدم. ای روشنی چشم مسلمانان مظلوم! تو که آتش ظلم و فتنه هزاران خبیث را خاموش کردی چگونه این نادان دلت را سوزاند! کاش من می سوختم و مرا هزاران بار آتش می زدند اما هیچوقت دل تو را ذره ای نمی سوزاندند. رویم نمی شود که نگاهت کنم! وقتی شنیدم که پس از آنکه نادانی پرچم کشور را آتش زد گفتی «خیلی دلم سوخت»، سردار قلب من! با این حرفت تمام وجود من آتش گرفت و وقتی که گفتی « ای کاش به جای پرچم، من را 10 بار آتش می زدند» آنقدر آتش وجودم زبانه کشید که خاکستر شدم. تو که از سال ها پیش در حال سوختن و نور دادن به دل مظلومین جهان و روشنی بخش ما ایرانی ها هستی، این ماییم که باید بسوزیم...

بیژن شمس عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور اصفهان و مدرس جنگ نرم نیز نتوانسته در مقابل بغض سردار سلیمانی ساکت بماند و خطاب به سردار اعلام کرده است: سلام سردار خوبم؛ به تو افتخار می کنم که همچون پرچم کشور سربلند و سرافرازی باز هم سرداری کردی سردار؛ باز هم سرافرازی کردی سرافراز؛ سردار بعضی ها از درماندگی معاهده پاره می کنند بعضی ها از نا آگاهی پرچم؛ گویی هر دو تاب پیروزی هایت را ندارند تو بغضت از سر وطن دوستی است آنها بغضشان از سر ناکامی است، سردار همچون سرورمان علی (ع) در جنگ چون شیر غرانی و در خانه غصه بی بصیرتی می خوری فرمانده غیورم ما ایستاده ایم.

عبدالرضا سیف استاد تمام دانشکده ادبیات دانشگاه تهران نیز نوشته است: سلام ای نشان بودن از دیروز تا فردا، سلام ای یادگار دلاوری ها وایثارها، سلام ای سرخی خون شهیدان از سیاوش ها تا حججی ها، سلام ای سربلند دوران ها، سلام ای نماد نمازها و نیازها، سلام ای نشان آه و اشک و ناله و فریاد مادرها، سلام ای اقتدار صبر و دلداری پدرها، سلام ای پرچم سه رنگ دوران ها، سلام ای یادگار آرش ها و همت ها و گمنام ها، سلام ای اندوه در دل مانده بی نام ها، سلام ای همیشه سبز و سفید و سرخ بانشان الله، سلام ای عشق سرداران و پهلوان ها، سلام ای همیشه برفراز دوران ها، سلام بر تو ای پرچم مقدس ایران اسلامی ما، سلام ای نماد استقلال وآزادی وجمهوری اسلامی، سلام تا قیامت بر تو سلام ای حاصل زخم ها و دردها و خون ها.

امین زارع عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز خطاب به سردار سلیمانی نوشته است: سردار رشید ایران اسلامی حاج قاسم سلیمانی؛ دل نوشته حضرتعالی گواهی دوباره بر میهن دوستی شما بود و تفاوت شما با برخی از مدعیان دروغین ایران دوستی در آن است که شما عشق به میهن و امنیت آن را نه به مانند آنان در لاف و سخن، که بارها در عمل در میادین مختلف دفاع مقدس و پاسداری از امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی با اثبات رسانده اید. سردار عزیز! قطعا پرچم از مهم ترین نمادهای هویت ملی یک کشور است و هر کس که قلبش برای ایران می تپد به پرچم سه رنگ زیبایش افتخار خواهد کرد و شکسته شدن حرمت و حریمش را بر نخواهد تافت. اما در کنار پرچم، خود حضرتعالی هم از نمادهای هویت ملی ایران امروز هستید و بر ما گران است شکستن حرمت پرچم و شکسته شدن دل شما. حال به خوبی به رمز این نکته پی می برم که چرا حضرتعالی در میادین جنگ با تکفیری ها و داعشی ها لباس نظامی بر تن نمی کردید و در داخل کشور همواره ملبس به لباس رزم هستید، گویی شما نیک می دانستید که خطر داعشی های وطنی از داعشی های اجنبی بیشتر است. آن چه که شما در خشت خام دیدید و ما در آیینه ندیدیم. قطعا در وادی صیانت از حرمت کشور با شما همنوا و همراه هستیم. خداوند حضرتعالی و ایران اسلامی را در پناه خود حفظ فرماید. محمود احمدی دانشیار دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی نیز در این زمینه می گوید: به راستی اگر فردوسی شاعر فیلسوف و آزاده ایرانی امروز در بین ما می بود بجای مصرع معروف «چون ایران نباشد تن من مباد» چه می سرود؟

فرودسی پاکزاد اگر رایحه مسیحایی امام (ره) را استشمام کرده بود و یا کلام موسوی رهبر عالیقدر جهان اسلام مقام معظم رهبری را شنیده بود و یا در سنگر همت و باکری هم رزم شده بود یا در آزمایشگاه ها تلاش های شبانه روزی همت و صبر بی بدیل کاظمی ها و طهرانی مقدم ها را نظاره کرده بود و یا بصیرت حججی ها را درک کرده بود برای این ملت و سرزمین ایران چه می سرود؟

بی شک کلام عاجز و ابیات، تحمل اوزان را نخواهند داشت، همچنان که سپهر امروز در فهم عمیق و واقعی آن سرگشته اند، باید آواز سر داد که تطور زمان بلوغ ایرانیان را از ماقبل فرودسی تا زمان حال آنچنان قدرت و شکوهی به ایرانی بخشیده است که قدرتمندان و استمعار گران در اجرای سیاست های پلید خود مهم ترین مانع و سد راه ایران و ایرانی می داند و همه همت خود را در نابودی و شکست این عظمت بکار گرفته اند امروزه تجلی این شکوه در بیرق و علم ما موج می زند، پرچم پر افتخار ایران، نماد تمدن روینده ، بالنده و صلح جو و شجاع مزین به کلمه هی العلیاء (الله) در قالب و تاکید لا به غیر حق ستون محکم و استوار اندیشه، عمل و نقشه راه در همه شرایط است.

امروزه این پرچم نماد غیرت است، نماد همت و پایداری است، نماد گفتمان تمدن ایرانی اسلامی است. ایدال ها را باید در آن جستجو کرد، محور تقرب است، امید جهان اسلام است شاداب است از خون هزاران هزار شهید در طول تاریخ ایران و اسلام، شاداب است از نشاط جوانان ایرانی و عزم و اراده پولادین ملت ایران. شاداب است از امید و فردای بهتر و صبح پیروزی و تجلی ظهور و نور مهدوی (عج). تاریخ گواه باشد که این پرچم را از گزند هر آفتی و نیت پلید مصون و محفوظ نگه خواهیم داشت و هر روز بر شادابی اش خواهیم افزود.

و این ها فقط قطره ای از دریای اشک دانشگاهیان در واکنش به حرکت شنیع سوزاندن پرچم ایران و شکستن دل سردار رشید اسلام سردار سلیمانی بوده است.

و چه عجیب تاریخ تکرار می شود که عده ای از همین جماعت به عنوان ستون پنجم دشمن، در برابر سربازان وطن در جبهه ای به وسعت این خاک، قرار می گیرند و امروز در کنار نماد مزدوری معاصر «دولت سعودی» قرار گرفته و باز بر صورت فرزندان این سرزمین خاک می پاشند و البته بعضی به غفلت در خدمت این خیانت آشکار قرار می گیرند.

این نشان می دهد که جبهه تغییر پیدا کرده اما صف آرایی ها همان است که در گذشته بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: