طرح شناسنامه باغات تهران باید براساس شفافیت و پاسخگویی اجرا شود

کدخبر: 2156492

هفدهمین جلسه کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با دستورکار ارائه شناسنامه باغات شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدآرش حسینی میلانی در ابتدای این جلسه، با ذکر یاد و خاطره شهدای ساختمان پلاسکو و ابراز همدردی با خانواده‌های این حادثه گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شورای شهر و مدیریت جدید شهری تهران، رفع مشکلات کسبه پلاسکو را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مصوبه شناسنامه باغات حاصل زحمات و پیگیری‌های کمیسیون محیط زیست شورای شهر در دوره چهارم است، اظهار داشت: با توجه به به نزدیک شدن به پایان مهلت زمانی مصوبه جلسه حاضر جهت رفع ابهامات کارشناسی تشکیل شده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر پنجم به دنبال شفافیت و پاسخگویی است و بی‌تردید طرح شناسنامه باغات تهران نیز باید بر اساس این دو مولفه تهیه و اجرایی شود.

در ادامه، مشاور طرح به فرایند تهیه طرح شناسامه باغات تهران اشاره و تصریح کرد: از مجموع کل قطعات بالای ۵۰۰ متر، ۶۱۸۳ قطعه باغ شناسایی و برای ۲۷۳۵ قطعه برداشت کامل انجام شده است که بر اساس ارزش‌های اکولوژیکی و میراثی ۵۰ پلاک با اولویت تملک استخراج شده و هم‌اکنون لایه باغات قابلیت استخراج گوناگونی را دارا است.

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون محیط زیست نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: این گزارش تصویر نسبتا جامعی از فضای سبز شهر تهران را نشان داد. هرچند که لازم است هرچه سریع‌تر اطلاعات آن در فرایند صدور پروانه اعمال شود و همچنین برای تصمیم‌گیری مرتبط با باغات قابل استفاده باشد.

وی افزود: طرح صیانت از باغات باید لایه‌ای از لایه‌های طرح تفصیلی باشد تا کاربر و مراجعه‌کننده براساس آن عمل کند.

در پایان مقرر شد سازمان پارک‌ها و فضای سبز در مهلت زمانی تعیین شده نسبت به ارسال رسمی گزارش و سند مرتبط به شورا اقدام کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: