خرازی در دمشق:

حاکمیت باید به تمام سرزمین سوریه برگردد

کدخبر: 2156478

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: به رغم پیروزی های اخیر در صحنه میدانی، باید تلاش هایی صورت پذیرد که حاکمیت به تمام سرزمین سوریه برگردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در سوریه به سر می برد، با ولید معلم وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

در این ملاقات که آخرین تحولات در صحنه نظامی و سیاسی سوریه مورد گفتگو قرار گرفت، معلم اظهار داشت: با توجه به تحولاتی که در صحنه میدانی صورت گرفته انتظار می رفت کشورهای حامی تروریست در منطقه، دست از دخالت در امور سوریه بردارند، اما به نظر می‌رسد، آمریکا اصرار دارد این کشورها به مداخلات خود ادامه دهند.

وی افزود: امروز صحنه سیاسی در پیش بردن مسائل سوریه اهمیت پیدا کرده است. به طوریکه امروزه، نشست هایی در آستانه، سوچی، ژنو و وین برگزار می شود که در آنها مسائل سوریه با شرکت گروه های مختلف و مخالفین مورد بررسی قرار گرفته و نتایجی نیز از آنها حاصل شود؛ ولی واقعیت این است که هر تصمیمی باید براساس منافع مردم و بدون تحمیل نظرات خارجی و بویژه دشمنان مردم سوریه باشد. در این رابطه بحث قانون اساسی اهمیت پیدا کرده که ضرورت دارد این قانون در داخل سوریه و با شرکت همه گروه ها تدوین گردد. طبیعتا مردم سوریه قانون اساسی را نخواهند پذیرفت که از خارج از خاک سوریه بخواهد بر مردم سوریه تحمیل گردد.

خرازی نیز ضمن تائید نظرات وزیر خارجه سوریه بر هماهنگی بیشتر کشورهای متحد سوریه تاکید کرد و اظهار داشت: به رغم پیروزی های اخیر در صحنه میدانی، باید تلاش هایی صورت پذیرد که حاکمیت به تمام سرزمین سوریه برگردد و قوانین طوری تنظیم شود که آینده درازمدت سوریه مدنظر قرار گیرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: