مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز یکم بهمن ماه

کدخبر: 2156474

حضور رییس مجلس گینه بیسائو در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، موافقت مجلس با رسیدگی فوریتی به استفساریه امهال وام خسارت‌دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه، تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یک‌شنبه) یکم دی ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و نمایندگان مجلس طی جلسه علنی رسیدگی به تقاضای عده‌ای از نمایندگان مبنی بر لغو رسیدگی اصل ۸۵ قانون اساسی در مورد لایحه تجارت و رسیدگی به لایحه یک فوریتی اصلاح بند ۲ ماده واحده قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر و ... را به عنوان دستور کارهای امروز مجلس مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رسیدگی فوریتی به استفساریه چگونگی امهال وام خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه موافقت کردند.

در همین ارتباط عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در توضیح دلایل ارائه طرح استفساریه چگونگی امهال وام خسارت‌دیدگان حوادث غیرمترقبه، با اشاره به اینکه روز گذشته ۳۵ چادر زلزله زدگان سرپل ذهاب را باد برد گفت: زنان چادرهای محل سکونت خود را از دست دادند.

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اینکه موضع فراکسیون امید،‌ جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها به ویژه حامل‌های انرژی در لایحه بودجه ۹۷ بوده است، اظهار کرد: در مورد استفاده از شبکه‌های داخلی هم باید گفت که داشتن شبکه داخلی مانع استفاده از شبکه‌های غیرداخلی نمی‌شود. وی در خصوص بازدید تعدادی از اعضای این فراکسیون از زندان اوین در پی حوادث اخیر ایجاد شده، گفت: کارگروهی که تشکیل شده بود پیگیری‌ها را انجام داده و توافق شده تا بازدیدی از زندان داشته باشد لذا متعاقب بازدید، پیگیری‌ها را انجام خواهیم داد.

همچنین علی مطهری با تاکید بر موافقت دادستان تهران برای بازدید نمایندگان از زندان اوین، گفت: بازدید از زندان اوین هفته آینده انجام می‌شود.

ناطقین امروز مجلس

علیجانی: پشتیبانی از نظام راهبرد کلی اصلاح‌طلبان است

پورحسین: قوای سه‌گانه برای حل مشکلات به گفتاردرمانی بسنده نکنند

عثمانی: باید در جهت تقویت اعتماد عمومی گام‌های اساسی و اصلاحی برداشته شود

فرهنگی: موضوع دفاعی و موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد

***

مجلس شورای اسلامی در بررسی استفساریه تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات،‌ از ادامه فعالیت قانونی قهوه‌خانه‌های سنتی رفع ابهام کرد.

در جلسه علنی امروز مجلس همچنین رییس مجلس گینه بیسائو حضور یافت. وی که از اواسط هفته گذشته برای حضور در سیزدهمین کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در تهران به سر می‌برد، صبح امروز در جمع مهمانان مجلس حضور داشت.

طرح شمولیت متصدیان مشاغل آتش نشانی جزو مشاغل سخت و زیان آور به کمیسیون اجتماعی بازگردانده شد. در اولین سالگرد جانباختن ۱۶ نفر از آتش نشانان کشور که در حادثه تخریب ساختمان پلاسکو جان خود را از دست دادند، ۲۱ نفر از نمایندگان در قالب طرح استفساریه‌ای خواستار شمولیت متصدیان مشاغل آتش نشانی و پرتوکاران اشعه جزو مشاغل سخت و زیان آور که دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان هستند را در مجلس به جریان انداختند که به دلیل پیش بینی نشدن بار مالی آن استفساریه مذکور برای رفع ایراد به کمیسیون اجتماعی بازگردانده شد.

اخطارها و تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

کاتب: استفساریه مربوط به آتش نشانان بار مالی پیش بینی نشده دارد

درخواست بیگلری برای بازگشایی بازارچه مرزی سیرانبند

مختار: اراده‌ای برای حل معضل ریزگردها نیست

تذکر نماینده نور نسبت به موضوع انتقال آب دریای خزر

خجسته: برنامه دولت افزایش قیمت دلار به ۵۰۰۰ تومان است

آزادی خواه: کارگران کیان کرد دچار مرگ تدریجی شدند

احمدی لاشکی: انتقال آب دریای بسته خزر خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد

موسوی لارگانی: برای تامین آب آشامیدنی در اصفهان چاره‌اندیشی شود

خادمی: دولت‌ها در ریزگردها دخالت نکنند زاگرس‌نشینان از این گرد و غبار خلاص می‌شوند

لاهوتی: چرا وزیر کشاورزی برای واردات برنج تحت فشار است

دهمرده: یکی از ظرفیت‌های تجارت در طول تاریخ مرزها بوده‌اند

مقدسی: مجلس حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری را در بودجه ۹۷ افزایش دهد

انتقاد شیویاری از نحوه مدیریت در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها

عابدی: مسئولین به خواسته‌های پرستاران رسیدگی کنند

***

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لغو رسیدگی به لایحه تجارت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند. بنابراین این لایحه پس از بررسی در کمیسیون مربوطه در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

همچنین نمایندگان مجلس با ۱۷۱ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۴ رای ممتنع به کلیات لایحه اصلاح قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر رای دادند.

غلامرضا تاج گردون با اشاره به اظهارات معاون سازمان محیط زیست درباره حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال ۹۷، گفت: متاسفم از اینکه در دو ماه بررسی بودجه کشور، مسئولان محیط زیست کشور از رییس تا معاون ایشان حتی یک بار دنبال موضوع آلودگی محیط زیست و ریزگردها نیامدند. رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ تاکید کرد: ردیف ریزگردها در بودجه سال آینده باقی خواهد ماند.

در پایان جلسه علنی امروز یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: