نماینده ائتلاف دولت قانون: هیئت کرد "پیام جدی" از بغداد دریافت کرد

کدخبر: 2156259

نماینده ائتلاف دولت قانون سفر هیئت کردستان عراق به بغداد را به فشارهای داخلی و خارجی مربوط دانست که اربیل در معرض آن قرار داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، جاسم محمد البیاتی، نماینده ائتلاف دولت قانون روز شنبه گفت: علت سفر هیئت کردستان عراق به بغداد فشارهای داخلی و خارجی بود که اربیل در معرض آنها قرار داشت. در حالی که وی خاطرنشان کرد، هیئت پیامی جدی را دریافت کرد.

جاسم محمد البیاتی گفت که این هیئت که فکر می‌کرد به امتیازهایی دست خواهد یافت "پیام جدی" را دریافت کرده است.

وی گفت که سفر هیئت کرد به بغداد و دیدار با حیدر العبادی براساس برنامه مشخص و دقیق هماهنگ شده نبوده است بلکه براساس فشارهای داخلی و خارجی بوده است. العبادی نیز صراحتا اعلام کرده که زمان تجاوز از قانون اساسی و قانون و امتیازدهی به پایان رسیده است و دولت عراق سیطره خود را بر تمامی خاک این کشور تکمیل خواهد کرد.

البیاتی گفت: این پیام پیام ظالمانه‌ای بود و نتایج برعکس چیزی بود که هیئت کرد امید آن را داشت.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با هیئت اقلیم کردستان به ریاست نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر این اقلیم درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و حل مشکلات موجود میان اربیل و بغداد براساس قانون اساسی گفت‌وگو کرد.

العبادی ضمن تأکید بر وحدت و حاکمیت عراق گفت: شهروندان اقلیم بخشی از مردم عراق هستند.

وی به ادامه فعالیت کمیته‌های متخصص برای بازگشایی فرودگاه‌ها بعد از تکمیل تمامی اقدامات برای بازگشت مسؤولان دولت فدرال به آن اشاره کرد.

العبادی بر موضع دولت بر لزوم پایبندی به مرزهای اقلیم که در قانون اساسی آمده تأکید کرد و گفت که نفت استخراج شده باید به دولت فدرال تحویل داده شود و صادرات آن نیز از سوی دولت فدرال صورت گیرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: