مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مطرح کرد

لزوم حل مشکلات شرکت‌های تجهیزات پزشکی/ عمان می‌تواند جایگزینی مطمئن در حوزه صادراتی تجهیزات پزشکی باشد

کدخبر: 2155296

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه بحث فقط در مورد تولیدکنندگان نیست، بلکه صادرکنندگان هم باید فعالیت بیشتری داشته باشند ادامه داد: شرکت‌های واردکننده نیز می‌توانند نمایندگی شرکت‌های خارجی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در نشست مشترک با قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در نشست مشترکی که صبح امروز با حصور قایم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل و نمایندگانی از اتحادیه و انجمن های تجهیزات پزشکی برگزار شد بیان کرد: عمان می تواند جایگزینی مطمئن در حوزه صادراتی تجهیزات پزشکی به جای کشور امارات باشد ضمن انکه فرصت های سرمایه گذاری ای نیز در آلمان نیز وجود دارد که سفیر ایران در ان کشور پیگیر نشست مشترکی در این خصوص است. رضا مسایلی با بیان اینکه بحث فقط در مورد تولیدکنندگان نیست، بلکه صادرکنندگان هم باید فعالیت بیشتری داشته باشند ادامه داد: شرکت های واردکننده نیز می توانند نمایندگی شرکت های خارجی را داشته باشند. وی به خدمات پس از فروش بعنوان موصوع مهم دیگر اشاره نمود و گفت: شرکت های ما در ارایه خدمات در اینباره تجربه زیادی در این زمینه دارند. وی عنوان کرد: سرمایه گذاری خارجی در حوزه تجهیزات اتفاق افتاده است و شرکت های اروپایی سرمایه گذاری خوبی در کشور انجام دادند. مسایلی همچنین تصریح کرد: شرکت های قدیمی نیز به بحث تولید نگاه ویژه داشتند و تولید تحت برند خارجی را انجام می دهند که ظرفیت بسیار خوبی است این شرکت های قدیمی ارتباط خوبی با کمپانی های خارجی داشتند و شناخت خوبی از رقبا و منطقه دارند و کار تولید را در کشور انجام دادند. مشاور وزیر بهداشت به ضرورت ایجاد هاب و کانون های تجاری در زمینه تولید در تهران پرداخت و گفت که این هاب ها باید متبلور کننده تولید تجهیزات پزشکی در کشور باشد. وی افزود: زیرساخت های ما بسیار قوی است و البته بر مشکلات نیز آگاه هستیم، اما باید تمرکز کنیم و مشکلات نباید باعث توقف کارهای ما باشد. دکتر مسایلی گفت: اگر قرار باشد مشکلات باعث نا امیدی شود، باعث باختن حال و آینده خواهد شد. مسایلی ابراز امیدواری نمود: بحث بدهی شرکت ها حل شود، اما بعد از آن روی بحث تولید و صادرات جای کار زیادی وجود دارد و الان نسبت به 10 سال پیش که در این حوزه بودم، افراد زیادی وارد حوزه شدند و حالا باید روی برندینگ شرکت ها کار کنیم همچنین برای برندینگ می توان به قالب های هنری مختلف فکر کرد و باید نظمی در این زمینه ایجاد کنیم. وی عنوان کرد: فضای جامعه باید به بالا رفتن سطح کیفیت زندگی حرکت کند، اما عموما به مسائل سیاسی فکر می کنیم که نه به درد دنیا می خورد و نه آخرت.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان از ضرورت گفتمان سازی در حوزه سلامت هم گفت که پرداختن به این مهم می تواند باعث بالا رفتن کیفیت زندگی مردم شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: