فلاحتی در نطق میان‌دستور:

ضعفی مدیریتی دلیل اصلی فشار اقتصادی وارده به مردم است

کدخبر: 2154772

نماینده قائنات و زیرکوه گفت: عمده فشارهای اقتصادی به مردم به دلیل ضعف‌های مدیریتی و کمبودهای مالی و اعتباری است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد فلاحتی نماینده قائنات و زیرکوه در نطق میان دستور اظهار کرد: اقدامات اخیر ایالات متحده و چند دولت همراه او در منطقه درباره اغتشاشات اخیر و موضع گیری های نابخردانه ترامپ در خصوص برجام نشان می دهد که عداوت آنها با ملت نه تنها کم نشده، بلکه عمیق تر شده است.

نماینده قائنات و زیرکوه افزود: این عمق کینه نشان می دهد که نظام اسلامی راهش را محکم و درست طی می کند و صدور انقلاب اسلامی امری در شرف انجام است.

وی ادامه داد: برخی دوستان خودی که هنوز به زلف غرب و عشوه سیاسیون آمریکا برای توسعه کشور دل بسته اند خوب است که همراه ملت ایران شوند و در کاروان بازگشت به خود برای توسعه نظام اسلامی جای پیدا کنند.

فلاحتی تأکید کرد: عمده فشارهای اقتصادی به مردم به دلیل ضعف های مدیریتی و کمبودهای مالی و اعتباری است، نظام پولی و مالی کشور برپایه پتانسیل های بومی می تواند اقتصادی رفاه محور را ایجاد کند و مردم در پناه نظام از زندگی برخوردار بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: رها شدن ساخت مسکن، بی توجهی به امر صادرات، سیاست بازیِ های تند برخی وزارتخانه ها و فراموشی شبکه های فراموشی و فضای مجازی امور مدیریتی هستند که در صورت توجه دولت می توانند مدارج رشد را طی کنند.

فلاحتی متذکر شد: اقتصاد ما طوری نیست که انرژی را ویران کنیم و قیمت ها را تحت کنترل داشته باشیم، افزایش قیمت حامل های انرژی یعنی فشار بر ملت که امر پسندیده ای نیست. حذف یارانه از 34 میلیون یارانه بگیر هم انحراف از قانون است و هم ظلم به خلق الله.

وی اضافه کرد: استانی شدن بودجه آموزش و پرورش و برخی دستگاه ها مثل بنیاد شهید باعث فلج شدن آنها و نارضایتی مردم می شود.

نماینده قائنات و زیرکوه اضافه کرد: از وزیر جهاد کشاورزی از اینکه خرید توافقی زعفران را شروع کردند، تشکر می کنم، ولی کاش برای اجرای چنین طرح مبارکی با کارشناسان خبره آن مشورت می کردید.

وی ادامه داد: اگر هدف شما کمک به قشر زحمتکش کشاورز زعفران کار بوده، این راهش نیست چرا که اکثر آنها تولید زیر یک کیلوگرم با پوشال دارند و شما خرید کمتر از یک کیلو را لحاظ نکردید.

فلاحتی گفت: دلالان زعفران با قیمت اندک این محصول را از مردم می خرند و کیلویی به دولت می فروشند و در نتیجه قیمت زعفران دچار نوسان و به ضرر کشاورزان می شود.

نماینده قائنات و زیرکوه بیان کرد: وزیر صنعت و تجارت؛ فولاد قائنات را دریابید. علی رغم پیگیری های فراوانی که تاکنون داشته ام، گره آن گشوده نشده و پروژه ای با پیشرفت بالای 70 درصد رها شده و اسکله آن لانه کبوتران است.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی؛ راه قائن به بیرجند هر هفته تلفات جانی می دهد و خدا می داند از این آسیب ها چقدر غم زده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: