تحلیلگر فلسطینی با بیانی طعنه‌آمیز مطرح کرد

دعوت کنسول آمریکا به جلسه ضدآمریکایی «ساف» درباره قدس

کدخبر: 2154720

تحلیلگری فلسطینی از اقدام تشکیلات خودگردان در دعوت از کنسول آمریکا برای شرکت در جلسه «ساف» با موضوع بررسی تصمیم واشنگتن علیه قدس بشدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الصواف» تحلیلگر سیاسی فلسطین اعلام کرد اینکه تشکیلات خودگردان از کنسول آمریکا دعوت کرده در جلسه افتتاحیه سازمان آزادیبخش فلسطین شرکت کند، شکاف در تشکیلات خودگردان را نشان می‌دهد.

الصواف در گفت‌وگو با «فلسطین‌الیوم» گفت: نشست شورای مرکزی محکوم به شکست است زیرا تمام گروه‌های فلسطینی در آن حضور ندارد و در راستای وحدت صفوف تلاش نکرده است؛ این نشست فقط دیدگاه دعوت‌کننده یعنی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را نشان می‌دهد.

این تحللیگر فلسطینی با طعنه به اقدام تشکیلات خودگردان گفت: دعوت از «دونالد بلام» کنسول آمریکا بدان معنی است که در این شورا هیچ مسأله باارزشی که با چشم‌اندازهای ملت فلسطین هماهنگ باشد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت؛ چطور ادعا می‌شود که نشست مذکور برای بررسی تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس تشکیل شده اما همزمان از قاتل نیز دعوت شده در آن حضور پیدا کند.

الصواف تأکید کرد: در این نشست، تصمیماتی صادر نخواهد شد که منجر به مرحله جدیدی در زندگی مردم فلسطین شود بلکه تکرار مواضع و روش قبلی تشکیلات خودگردان فلسطین است.

وی در ادامه گفت اگر عباس می‌خواست این نشست نتایج متفاوتی داشته باشد، شیوه دعوت، شیوه آماده‌سازی و نیز مکان برگزاری آن را تغییر می‌داد اما او خواستار مشارکت حماس و جهاد نبود به همین دلیل بر تشکیل نشست در رام‌الله اصرار کرد.

جهاد اسلامی و حماس شرکت در این نشست را به دلایلی که عنوان شده، تحریم کردند. نشست شورای مرکزی امروز (یکشنبه) و فردا برگزار می‌شود.

شورای مرکزی ساف یک نهاد و واسطه مشورتی بین شورای ملی فلسطین (PNC) و کمیته اجرایی است .

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: