مقام سابق پنتاگون: مذاکره دو کره، «زرنگی» کره شمالی در برابر آمریکا را نشان می‌دهد

کدخبر: 2154574

مقام سابق پنتاگون معتقد است کره شمالی با استقبال از پیشنهاد مذاکره با همسایه جنوبی خود در پیشبرد سیاست‌هایش، بر آمریکا پیش‌دستی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ کره شمالی برای نخستین بار از سال 2015 وارد فاز مذاکره با کره جنوبی شده است؛ اقدامی که از نظر «مایکل مالوف»، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) «زرنگی» پیونگ یانگ در برابر واشنگتن را نشان می دهد.

مالوف در مصاحبه با شبکه آرتی در انگلیس ضمن اشاره به مذاکره بین دو کره گفت: اتفاقی که در اینجا افتاده است نشان می دهد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ، در پیشبرد سیاست های منطقه ای اش، بر آمریکا پیش دستی کرده است.

وی افزود: او (کیم جونگ اون) برنامه هسته ای خود را توسعه می دهد و در عین حال، سعی در بهبود روابط با همسایه جنوبی خود دارد. ادامه این روند موجب ایجاد آرامش در منطقه خواهد شد و پیونگ یانگ فرصت توسعه برنامه های هسته ای خود را می یابد. در این میان، آمریکا در سردرگمی باقی می ماند.

او ادامه داد: کیم جونگ اون پیش از آنکه نسبت به آماده بودن زرادخانه های هسته ای اش مطمن نباشد، اقدامی انجام نخواهد داد. بنابراین برای توسعه آن نیازمند آرامش و زمان است.

مالوف هشدار داد کوچکترین اقدام خونین در برابر کره شمالی منجر به درگیری بیشتر خواهد شد. او ضمن انتقاد از سیاست های ترامپ در قبال پیونگ یانگ گفت: مشکلی که من شاهد آن هستم، ظهور نومحافظه کارانی در دولت ترامپ است که به رویکرد خونین ماجرا توجه دارند و این به بحرانی شدن شرایط منجر می شود.

مقام سابق پنتاگون بر این باور است که تثبیت شرایط در شبه جزیره کره و برقراری صلح میان دو کره ، زمینه توسعه برنامه های هسته ای پیونگ یانگ را فراهم می کند و با گذشت زمان، این کشور به تهدیدی جدی برای آمریکا تبدیل خواهد شد.

هفته گذشته، کره شمالی اعلام کرد در بازی­های المپیک زمستانی که ماه بعد در کره جنوبی برگزار می­شود، شرکت خواهد کرد. هر دو طرف توافق کردند تا از طریق گفتگو مشکلات میان دو کشور را حل و فصل نمایند و از طریق مذاکره نظامی از بروز اختلافات جلوگیری کنند. خبرگزاری مرکزی کره شمالی در مطلبی نوشت: «نیروهای خارجی نمی خواهند تنش در شبه جزیره کره از بین برود و قدرت یکپارچه در منطقه ایجاد شود».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر گفته بود مایل است در «زمان مناسب» و «تحت شرایط ایده آل» با دولت پیونگ یانگ به مذاکره بنشیند ولی در این زمینه اقدامی نکرد و صرفا به درگیری لفظی با پیونگ یانگ ادامه داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: