دبیر اجرایی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران مطرح کرد

ارائه روش‌های علمی تجویز عینک در بیماران مختلف/ تجویز عینک طبی تحت پوشش بیمه قرار گیرد

کدخبر: 2153125

دبیر اجرایی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران گفت: با توجه به نیاز مبرم جامعه به خدمات تجویز عینک طبی که در تخصص اپتومتریست‌هاست؛ متأسفانه این امر تحت پوشش بیمه نیست و عموم مردم به این دلیل دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرزاد نکونام در آستانه برگزاری هفتمین سمینار سالانه جامعه اپتومتری ایران اظهارداشت: هدف از برگزاری این سمینار ارتقاء سطح علمی دانشجویان و دانش آموختگان رشته اپتومتری با ارائه روش های علمی و تخصصی تجویزعینک در بیماران مختلف و بازآموزی تجویزهای تخصصی با استفاده از فن آوری های روز دنیا است.

وی با اشاره به اینکه این سمینار دارای 10 امتیاز بازآموزی آموزش مداوم است، افزود: بحث و تبادل نظر در گایدلاین های تجویز( راهنماهای بالینی تجویز) با ارائه پنل های معرفی بیمار (کیس ریپورت) در عیوب انکساری مختلف چشم شامل نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم، پیرچشمی ، مشکلات تطابقی و موارد خاص از محورهای این سمینار است.

دبیر اجرایی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران افزود : علاوه بر موضوع تجویز که در سالن اصلی جریان دارد، آموزش های علمی و عملی ویژه ای نیز در کارگاهای جنبی سمینار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله موارد مورد اشاره در این کارگاه ها فیت عینک، تراش عدسی، ساخت و تعمیر عینک، مارکتینگ لنزهای تماسی نرم و سخت، محلول ها و داروهای مرتبط با لنز، فارماکولوژی در اپتومتری، طبقه بندی و کاربرد بالینی داروهای چشمی، پریمتری و استراتژی های آن، نسخه نویسی و نسخه خوانی درخواست های میدان بینایی است.

نکونام شعار هفتمین سمینار جامعه اپتومتری را «نهایت رضایتمندی، با دقیق ترین تجویز» و «اپتومتری، تخصصی ترین تجویز و ساخت عینک طبی» عنوان کرد.

وی در مورد اهمیت این سمینار از منظر سلامت بیان داشت: اپتومتریست ها در طول دوره تحصیل خود با نحوه معاینه کامل چشم آشنا می شوند و پس از اتمام تحصیل و دریافت شماره نظام پزشکی می توانند مستقلا کار حرفه ای خود را آغاز کنند؛ لذا مرجع مطمئنی برای حفظ سلامت بینایی و رفع نیازهای جامعه در این زمینه هستند.

عضو جامعه اپتومتری ایران خاطرنشان کرد: تجویز، انتخاب و ساخت یک عینک طبی، تخصصی ترین کار اپتومتری است که نیازمندان به این خدمات برای حفظ سلامت خود و جامعه باید به مراکز قانونی و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به نیاز مبرم جامعه به خدمات تجویز عینک طبی که در تخصص اپتومتریست هاست؛ متاسفانه این امر تحت پوشش بیمه نیست و عموم مردم به این دلیل دچار مشکل می شوند که از مسئولین وزارت بهداشت تقاضای برطرف شدن این معضل را داریم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: