با تلفیقی از چشم و پنجره

«ماضی سکوت» جاری می شود/ نمایشگاهی با تکنیک فتومونتاژ

کدخبر: 2145475

نمایشگاه عکس «ماضی سکوت» توسط افسانه پلویی از امروز جمعه ۲۴ آذر در گالری آبتین برپا می شود؛ نمایشگاهی که آثار آن با استفاده از تکنیک فتومونتاژ شکل گرفته اند.

افسانه پلویی که دومین نمایشگاه عکس انفرادی خود را با عنوان «ماضی سکوت» از امروز جمعه ۲۴ آذر در گالری آبتین برپا می کند، درباره موضوع این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: «ماضی سکوت» مجموعه ای است از تصویرسازی های مفهومی با تکنیک فوتو مونتاژ؛ ترکیبی از پنجره، که به ضرورت های کاربردی بنا، جغرافیا و تاریخ شان همگی دارای معنا هستند و چشم ها که پنجره هایی رو به «من» درون است و معرفِ تمامیت آنچه که آدمی را در یک نگاه می شناساند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ تمدن و باور انسان، چشم ها هیچگاه فقط عضو دیدن نبوده اند. چشم ها با اساطیر و خدایان ترکیب شده اند، خدایانی که همه چیز را می بینند و به همه چیز آگاهند. می توان گفت شاید، پنجره در بنا همان چشم است؛ واسطه هایی شفاف، در مرز مفهوم درون و بیرون. نظرگاهی برای آنچه این طرف دیوار و تن است و آنچه آن طرف، حدفاصلی بین دو جهان آشکار و نهان.

پلویی اظهار کرد: شباهت ناگسستنی پنجره و چشم عنصر دلیل خلق ۲۴ اثر شد از ۲۴ نفر به نشانه ۲۴ ساعت شد. یک روز استعاره از یک عمر است؛ عمری که در قصه و روایت و نگاه و سکوت می گذرد. آثار در ابعاد ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ سانتی متر و با قطع مربع اجرا شده اند.

افسانه پلویی پیش از این در بیش از ۱۰ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت داشته است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: