استاد دانشگاه بیروت در مصاحبه با تسنیم:

مبارزه مسلحانه فلسطینی‌ها تنها راه پیروزی در برابر صهیونیست‌هاست

کدخبر: 2145231

یک استاد دانشگاه بیروت تاکید کرد که مبارزه مسلحانه فلسطینی‌ها تنها راه پیروزی در برابر صهیونیست‌ها بوده و تمام تلاش‌های دیپلماتیک نیز باید در این راستا باشد.

دکتر "محمد طی" استاد دانشگاه بیروت در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم درباره اقدام اخیر"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

وی در این مصاحبه گفت: یکی از دلایلی که ترامپ را به سوی این اقدام کشاند اوضاع متشنج داخلی در آمریکا است. در حال حاضر نزدیکان ترامپ از سوی مراجع قضایی آمریکا به اتهام ارتباط داشتن با روسیه در دوران رقابت های ریاست جمهوری تحت بازجویی قرار دارند. از سوی دیگر وی با این اقدام به دنبال منحرف کردن تمامی اعتراضات به خود، طی برهه اخیر است.

ترامپ معتقد است با گذر زمان موضوع قدس فراموش می شود

این استاد دانشگاه بیروت اضافه کرد: ترامپ حداکثر استفاده را از ضعف و انحطاط کشورهای عربی در این اقدام برد. در واقع بخش عمده ای از کشورهای عربی از این اقدام ترامپ حمایت کردند و شاهد آن بودیم که این کشورهای عربی از فلسطینی ها خواستند تا "ابودیس" را به عنوان پایتخت خود قبول کنند. ترامپ از حمایت کشورهای عربی به خصوص کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اطمینان حاصل کرد. ترامپ معتقد است که این موضوع با گذر زمان همانند بسیاری از موضوعات دیگر به فراموشی سپرده خواهد شد. نخست به دنبال آزادسازی تمام فلسطین بودیم. پس از آن برای آزادسازی کرانه باختری تلاش کردیم. بعد از آن موضوع تبادل سرزمین ها مطرح شد و همین طور با ضعف و انحطاط عرب ها، صهیونیست ها گام به گام اهداف خود را محقق کردند.

مبارزه مسلحانه فلسطینی ها تنها راه پیروزی در برابر صهیونیست هاست

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره موضع کشورهای عربی و اسلامی در قبال این توطئه گفت: از دولت های کشورهای عربی انتظار زیادی وجود ندارد و تنها این مردم کشورهای عربی و اسلامی هستند که باید به پا خیزند. فلسطینی ها باید نوک پیکان این نبرد باشند و نباید اجازه هرگونه امتیازدهی و خدمات از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین به صهیونیست ها را بدهند. همچنین از کشورهای اسلامی و عربی انتظار می رود که در سطح دیپلماتیک فعال شوند. معتقدم که مبارزه مسلحانه تنها راه رسیدن به پیروزی در برابر صهیونیست هاست و تمامی فعالیت های دیپلماتیک نیز باید در راستای مبارزه مسلحانه فلسطینی ها و نه جایگزینی برای آن باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: