نتیجه نظرسنجی‌ در کرانه باختری و غزه:

اقدام آمریکا را باید با «مقاومت» پاسخ داد/جبهه صهیونیستی-سعودی علیه ایران ایجاد شده

کدخبر: 2145227

جدیدترین نظرسنجی در کرانه باختری و غزه نشان داد بیش از نود درصد فلسطینی‌ها به رسمیت شناختن قدس از سوی آْمریکا به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تهدید علیه منافع فلسطین برشمرده و بسیاری خواهان انتفاضه مسلحانه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آخرین نظرسنجی صورت گرفته در کرانه باختری و نوار غزه که بین روزهای هفتم تا دهم سپتامبر (۱۶ تا ۱۹ آذر) برگزار شده، نشان داد که بیش از نود درصد مردم این منطقه به رسمیت شناختن قدس از سوی آمریکا به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را «تهدید علیه منافع فلسطین» برشمردند. درصد بالایی از شرکت‌کنندگان هم واکنش محکم به این اقدام از جمله «بازگشت انتفاضه مسلحانه» را خواستار هستند.

به نوشته «مرکز سیاست و تحقیق فلسطین» در این نظرسنجی پیرامون «موضوع انتخابات» 70 درصد خواهان کناره‌گیری «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از قدرت هستند و تنها 26 درصد با حضور او موافقند.

در این نظرسنجی 66 درصد از عملکرد محمود عباس «ناراضی» و 31 درصد «راضی» بودند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به سئوالی در زمینه برگزاری انتخابات و رای دادن به محمود عباس یا اسماعیل هنیه، از رهبران حماس برای انتخابات ریاست جمهوری، 53 درصد به اسماعیل هنیه و 41 درصد به محمود عباس رای دادند.

شرکت کنندگان همچنین گفته‌اند که در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، 42 درصد خواهان حضور یکی از مقام‌های حماس هستند در حالی‌که 45 درصد خواهان حمایت حماس از حزب ثالث یا نامزد مستقل هستند.

در رابطه با اقدام اخیر آمریکا درباره قدس نیز 91 درصد مردم اقدام دولت آمریکا را تهدیدی علیه منافع فلسطین برشمردند. در این میان 79 درصد این اقدام را «تهدید بزرگ» و 12 درصد نیز آن‌را «تهدید محدود» بر شمردند و 7 درصد نیز آن را «بدون تهدید» اعلام کردند.

45 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بهترین پاسخ فلسطین به آمریکا در زمینه ماجرای قدس را توقف هرگونه تماس با دولت آمریکا، شکایت به دادگاه جنایی بین‌المللی و از سرگرفته شدن انتفاضه مسلحانه برشمردند.

در این بین، 44 درصد مردم این مناطق معتقدند که «مقاومت مسلحانه» موثرترین وسیله برای تشکیل کشور فلسطین است. 27 درصد نیز معتقد به مذاکره هستند و 23 درصد «مقاومت غیر مسلحانه» را موثرترین وسیله دانسته‌اند.

علاوه بر این، 72 درصد معتقدند که دولت ترامپ هیچ ایده‌ یا برنامه‌ای بر صلح فلسطین با اسرائیل ندارد و تنها 24 درصد در این‌باره نظر مساعد دارند.

درباره نقش و مواضع مثبت کشورهای عرب چون مصر و عربستان و یا هر دو درباره قبول ایده امریکا پیرامون مذاکرات صلح فلسطین با رژیم صهیونیستی و یک توافق منطقه‌ای، 82 درصد گفته‌اند به «نقش عربستان» اعتقاد ندارند.

در این زمینه 75 درصد نیز به امارات بی‌اعتماد بوده، 70 درصد به مصر و 59 درصد نیز به نقش اردن یا قطر اعتمادی ندارند.

در این نظرسنجی 71 درصد بر این باورند که اینک ائتلاف اعراب سنی منطقه با اسرائیل علیه ایران، با وجود اشغال اراضی منطقه از سوی رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. این آمار در سه ماه گذشته 64 درصد بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: