به خودم قول دادم به اهدافم برسم؛

گفتگوی مهر با پاراقایقرانی که به دنبال مدال پارالمپیک و جهانی است

کدخبر: 2145181

عضو تیم ملی پاراکانو که در پارالمپیک ریو هم حضور داشت، گفت: به خودم قول داده‌ام تا وقتی مدال پارالمپیک و جهانی نگرفته‌ام به پاروزدن ادامه بدهم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهلا بهروزی راد اولین و تنها قایقران ایرانی است که در بخش مردان و زنان موفق به کسب سهمیه بازی های پارالمپیک شده است. وی دو سال پیش در فینال کلاس LTA رقابت های قهرمانی جهان در ایتالیا با ایستادن در رده ششم سهمیه بازی های پارالمپیک ریو را کسب کرد و به عنوان تنها نماینده قایقرانی ایران به این بازی ها اعزام شد.

این پاروزن کشورمان حالا حضور در یک دوره دیگر از مسابقات قهرمانی جهان را در برنامه دارد تا به واسطه این حضور بتواند برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو، امتیاز بگیرد. البته بهروزی راد که دو هفته پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (تایلند) صاحب دو مدال طلا و برنز در رشته های کانو و کایاک شد، این روزها استراحت می کند تا همزمان با آغاز اردوی تیم ملی، تمرینات خود را از سر بگیرد. همین روزهای دوری از تمرینات بهترین فرصت بود برای گفتگو با شهلا بهروزی راد که مدال های اخیر خود را به زلزله زدگان کرمانشاه تقدیم کرد.

* خبرگزاری مهر: بعد از حضور موفقی که در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا داشتید، چه برنامه ای را دنبال می کنید؟

- شهلا بهروزی راد: مردادماه سال آینده مسابقات قهرمانی جهان در پرتغال برگزار می شود. این مهمترین رویدادی است که قبل از بازی های پاراآسیایی در پیش دارم. امتیاز این دوره مسابقات جهانی برای پارالمپیک توکیو محاسبه می شود و به همین دلیل نتیجه گیری در آن اهمیت زیادی برایم دارد.

* سهمیه پارالمپیک ریو را از همین مسابقات جهانی کسب کردید.

- بله؛ من در رقابت های جهانی ۲۰۱۵ ایتالیا با قرار گرفتن در رده ششم فینال صاحب سهمیه شدم.

* فکر می کنید در پرتغال چه وضعیتی داشته باشید و بتوانید چه جایگاهی را کسب کنید؟

- خوشبختانه من طی سال های گذشته روند صعودی در مسابقات جهانی داشتم. قبل از مسابقات ایتالیا و کسب جایگاه ششمی در این رقابت ها، در رقابت های جهانی ۲۰۱۴ مسکو هشتم شده بودم. در مسابقات ۲۰۱۶ آلمان و ۲۰۱۷ چک هم پنجم شدم. امیدوارم در پرتغال بتوانم رده ای بهتر از همیشه را کسب کنم. البته کار راحتی نیست. به هر حال در قایقرانی صدم ثانیه ها یا هزارم ثانیه ها تعیین کننده است اما باید بتوانم اینبار رده ای بهتر از پنجمی جهان را کسب کنم.

* برای رسیدن به این مهم چه برنامه ای را دنبال خواهید کرد؟

- بعد از بازگشت از محل برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند، به شهرم بازگشتم و تا به امروز فقط استراحت کردم. من طی یک سال و نیم گذشته به طور متوالی در اردو و تمرین بودم. واقعا به این استراحت نیاز داشتم. البته از همین هفته تمریناتم را به صورت شخصی آغاز می کنم تا از آمادگی فاصله نگیرم. فکر می کنم تا یکی دو ماه دیگر هم اردوی تیم ملی آغاز شود.

* تمرینات را چگونه دنبال خواهید کرد؟

- در فصل زمستان تمریناتمان عموما در فاز استقامت و قدرت است. بعد از عید تمرینات به فاز سرعت می رود.

* به غیر از مسابقات جهانی در چه رویداد دیگری می توانید برای پارالمپیک کسب سهمیه کنید؟

- هیچ رویدادی؛ ما فقط از مسابقات قهرمانی جهان که هر سال برگزار می شود می توانیم برای پارالمپیک امتیاز و سهمیه بگیریم به همین دلیل هم دوره آتی این رقابت ها خیلی مهم است.

* رقیبان اصلی شما از چه کشورهایی هستند؟

- حریفان اصلی من در حال حاضر از کشورهای استرالیا، ازبکستان و رومانی هستند. البته در مسابقات اخیر قهرمانی جهان که شهریورماه در چک برگزار شد، نماینده کانادا هم بالاتر از من ایستاد. من همیشه در تمام رقابت ها این پاروزن کانادایی را می گرفتم اما در چک نتوانستم و او با اختلاف چند صدم ثانیه بالاتر از من در رده چهارم ایستاد. این اختلاف صدم ثانیه ای در یک پلک به هم زدن ایجاد شد. اما قطعا تلاش می کنم سال آینده در پرتغال این موضوع را جبران کنم و از رده پنجم بالاتر بروم.

* کسب سهمیه برای رویدادی مانند المپیک و پارالمپیک هدفی است که تقریبا تمام ورزشکاران را دنبال می کنند. شما یکبار به این مهم رسیده اید و بازهم به دنبال تکرار آن هستید. البته از حضور در ریو به نتیجه مدالی نرسیدید. آیا اینبار هم صرفا به دنبال کسب سهمیه هستید یا اینکه به لحاظ نتیجه گیری هم برای خود هدف گذاری کرده اید. در کل چه هدفی را برای سال های آتی دنبال می کنید؟

- من به دنبال مدال جهانی و پارالمپیک هستم. الان نفر پنجم جهان هستم و باید تلاشم را آنقدر بیشتر کنم که جزو سه نفر اول جهان شوم. البته که کار خیلی سخت است چون صدم و هزارم ثانیه ها تعیین کننده است اما در مجموع شرایطش را دارم. فقط باید خودباوری و اعتماد به نفسم را بیشتر کنم. من به خودم و آرزوهایم قول رسیدن داده ام و برای آن تلاش می کنم. تا زمانی هم که به این دو مدال نرسیده ام دست از تلاش و پارو زدن بر نمی دارم.

* یعنی بعد از کسب مدال جهانی و پارالمپیک دیگر در قایقرانی فعالیت نمی کنید؟

- تا زمانیکه بتوانم به ورزش قهرمانی ادامه می دهم اما قطعا آنقدر برای خوب پارو زدن تلاش می کنم که به مدال جهانی و پارالمپیک دست یابم.

* در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا هم دو مدال طلا و برنز گرفتید و هر دو مدال را به زلزله زده های کرمانشاه تقدیم کردید.

- بله؛ واقعا به عشق آنها در تایلند پارو زدم و به همین دلیل نتیجه تلاشم را هم تقدیم آنها کرده ام. از همینجا اعلام می کنم وقتی پاداش این دو مدال را هم گرفتم، بخش قابل توجه آن را به زلزله زده ها اهدا می کنم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: