مدیرعامل سابق تیم تراکتورسازی:

نظام جامع باشگاه داری باید وجهه قانونی داشته باشد

کدخبر: 2145172

مدیرعامل سابق تیم تراکتورسازی گفت: برای حل مشکلات امروز ورزش، نظام جامع باشگاه داری باید وجهه قانونی به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال وفوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ناصر شفق مدیرعامل سابق تیم تراکتورسازی درگفت و گو با رادیو درباره فوتبال و اهمیت آن گفت: فوتبال امروز فراتر از ورزش ظاهر شده است و مرزها را درنوردیده است. مدیران مختلفی بر سر کار آمدند اما در زمانی انتصاب در فوتبال به انتخاب تبدیل شد. اولین هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل شد و فضای شایسته سالاری در فوتبال شکل گرفت.

او ادامه داد: دولت بسیار علاقمند است باشگاه های فوتبال همچنان دولتی اداره شوند اما لازم است باشگاه های فوتبال رها سازی شوند. اگر فوتبال خصوصی سازی شود می تواند چند برابر هزینه هایی که امروز برای آن صرف می شود درآمدزایی کند و باعث ایجاد وحدت و هم بستگی، سرمایه اجتماعی، شغل و امنیت کشور شود. در این میان نقش وزارت ورزش و جوانان، مجلس و دولت بسیار مهم است. ضمن این که باید اصل 44 قانون اساسی پررنگ شود. اگر فوتبال خصوصی شود دیگر خبری از پول های نجومی نخواهد بود زیرا باشگاه ها باید از جیب خود خرج کنند.

شفق افزود: مدیریت باید پایدار باشد. باشگاه های خصوصی مدیریتی پایدار دارند. با این وضعیت باشگاه ها با برنامه جلو خواهند رفت. نظام جامع باشگاه داری باید وجهه قانونی به خود بگیرد. اگر این نظام واقعی باشد به طورمثال مشکلات فوتبالیست های سرباز را حل می کند. ورزش حرفه ای باید به بخش خصوصی و ورزش عمومی به دولت سپرده شود. مطمئنا بخش خصوصی از دولت قوی ترعمل می کند. درآمد بخش خصوصی از ستاره سازی و پتانسیل ارتباط با مردم شکل می گیرد و هواداران زیادی خواهد داشت.

مدیرعامل سابق تیم تراکتورسازی بیان کرد: در حال حاضر باشگاه های خصوصی به دولت سپرده می شود آن وقت ما چه انتظاری داریم که باشگاه های دولتی، خصوصی شوند. تا زمانی که این نوع نگاه وجود دارد با مشکل مواجه خواهیم شد. باید بدانیم همه چیز بر اساس عرضه و تقاضاست. اگر نظام جامع باشگاه داری اجرا شود باشگاه ها خود بازیکن تربیت می کنند زیرا ارزان تر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: