کتاب «فرسایش درونی رژیم اسرائیل» منتشر شد

کدخبر: 2145139

کتاب "تاکل الدولة القومیة على ید التیار الدینی الصهیونی" (فرسایش دولت ملی از سوی جریان دینی صهیونیستی) به قلم محمد نوری زاده پژوهشگر ایرانی به زبان عربی منتشر شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کتاب فرسایش دولت ملی از سوی جریان دینی صهیونیستی به بحث فروپاشی درونی رژیم اسرائیل و آینده آن در سایه وضعیت کنونی می پردازد. این کتاب پژوهشی در شش فصل و 323 صفحه به تازگی از سوی انتشارات "موج آرام" منتشر شده است.

تاریخ یهودیان و جنبش صهیونیسم، ساختار احزاب و جریان های سیاسی و دینی، دلایل قدرت گیری جریان دینی صهیونیستی و حریدی، تاثیر این قدرت گیری بر ماهیت دولت و نتایج آن بر سرنوشت کنونی و آینده رژیم اسرائیل مهمترین فصل های این کتاب را تشکیل می دهد.

نویسنده در این کتاب به بررسی وضعیت یهودیان در اروپا و احزاب و جریان های مختلف یهودی، ظهور جنبش صهیونیزم در قرن 19 و چگونگی تشکیل رژیم اسرائیل، روابط بین احزاب و جریان های دینی اعم از صهیونیستی و حریدی با جریان ها و احزاب سکولار، دلایل قدرت گیری احزاب و جریان های دینی به زیان احزاب و جریان های سکولار به مروز زمان از تاسیس رژیم اسرائیل تا سال 2016 میلادی و تاثیر این قدرت گیری در ساختار نهادهای رژیم اسرائیل و نیز مسیر حرکتی این رژیم در سایه اختلافات شدید داخلی پرداخته است.

نویسنده کتاب سپس سرنوشت آینده رژیم اسرائیل در سایه تداوم وضعیت کنونی و اختلافات و تضادهای داخلی در آن را با استناد به گفته های خود مسئولان این رژیم بررسی کرده است.

این کتاب می تواند برای پژوهشگران جهت شناخت ساختار درونی رژیم اسرائیل و وضعیت کنونی موازنه قوا و میزان اختلافات داخلی در درون ساختار و نهادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی راهگشا باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: