بزرگداشت میلاد دو پیامبر و جشن پایان دوره زبان آموزان فارسی در کاراکاس

کدخبر: 2145095

کنفرانس بزرگداشت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت عیسی مسیح و جشن پایان دوره زبان آموزان فارسی با حضور سفیر ایران در کاراکاس برگزار شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کنفرانس بزرگداشت میلاد دو پیامبر (حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت عیسی مسیح) از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس در هتل گران ملیا برگزار شد. این ابتکار فرهنگی برای دومین سال است که در کاراکاس اجرا می شود.

پس از این کنفرانس جشن پایان دوره زبان آموزان فارسی در کاراکاس برگزار شد.

در این دو رویداد، سفرای واتیکان، برزیل، اندونزی، هائیتی، یونان، نفر دوم سفارت فلسطین، رئیس دانشگاه کاتولیک و برخی دیگر از دیپلماتهای مقیم و همچنین زبان آموزان فارسی، چهره‎های فرهنگی و تعدادی از مقامات ونزوئلا حضور داشتند.

​در بخش دوم مراسم که به زبان آموزان فارسی اختصاص داشت، ضمن توزیع گواهی پایان دوره داوطلبان ونزوئلایی، جوایزی به نفرات برتر دوره آموزشی مزبور اهدا شد.

کنفرانس بزرگداشت میلاد دو پیامبر با سخنرانی مصطفی اعلایی سفیر جمهوری اسلامی ایران، سفیر واتیکان، رئیس دانشگاه کاتولیک ونزوئلا و نماینده زبان آموزان برگزار شد.

سفیر کشورمان گفت: ادیان الهی تماما یک هدف واحد را دنبال می کنند و برای شناسایی این هدف، گفتگو بین ادیان یک محور ضروری است. ترویج فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت آمیز بر مبنای عدالت و خداپرستی در گرو گفتگو بین ادیانی است که پیامبران آنها صرفا یک پیام واحد برای بشریت داشتند.ترامپ اخیرا اعلام کرد که بیت المقدس را به جای تل آویو پایتخت اسرائیل می شناسد. این اقدام و اقدامات مشابه، مانع همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان در خاورمیانه و تداوم جنگ شده است.

سفیر کشورمان در خصوص برگزاری کلاس های زبان فارسی از سوی سفارت گفت: هدف از برگزاری کلاس، در کنار آموزش زبان فارسی، فعالیت در چارچوب اصول دیپلماسی عمومی و تبادلات فرهنگی در جهت شناسایی تمدن کهن پارسی و اسلامی است.

​آلدو جوردانی سفیر واتیکان نیز ضمن تاکید بر محور صلح و همزیستی مسالمت آمیز به عنوان نقطه مشترک تمامی ادیان گفت که به اراده خدا ابناء بشر همه با هم برادرند و پاپ فرانسیس در تمامی مناسبت های مذهبی به تقریب ادیان و گفتگو تاکید داشته و دارد.

سخنران دیگر این کنفرانس خوزه ویرتوئوسو رئیس دانشگاه آندرس بیو (دانشگاه کاتولیک کاراکاس) عنوان کرد: با غلبه فرآیند جهانی شدن در دنیای امروز، گفتگو در خصوص پیام مشترک مذاهب الهی بیشتر از گذشته احساس می شود.

نماینده زبان آموزان فارسی گفت: ترویج پایه های صلح و دوستی از طریق احترام به انسانیت مشترک و وحدانیت در آموزه های هر دو پیامبر (ص) بوده است. یکی از پدیده هایی که در دوران معاصر کشف شده و بر آن تاکید می شود دیپلماسی عمومی و مردمی و نقش اعجاز انگیز آن برای تقویت احساسات مبتنی بر صلح و دوستی بین ملل و اقوام مختلف است. به علاوه، یکی از موثرترین راههای ورود به تمدن بزرگ پارسی، یادگیری زبان این تمدن است.

​در این مراسم ضمن نمایش تعدادی کلیپ ویدئویی با محتوای تبلیغاتی و فرهنگی در خصوص میلاد پیامبر اسلام (ص)، صلح، طبیعت و دیدنیهای کشورمان،گروه کر (همخوانی) متشکل از زبان آموزان، شعری از مولانا را به دو زبان فارسی و اسپانیولی اجرا کردند که مورد توجه حضار قرار گرفت.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: