کانون دانشگاهیان ایران طی بیانیه ای اعلام کرد؛

مسلمانان باید به تغییر پایتخت رژیم جعلی اسرائیل واکنش گسترده نشان دهند

کدخبر: 2145077

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد:مسلمانان باید به تغییر پایتخت رژیم جعلی اسرائیل از تل آویو به قدس واکنش گسترده نشان دهند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه ای در تقبیح اعلام مسجد الاقصى به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستى اعلام کرد: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل از سوی رئیس جمهور سبک مغز آمریکا، شایسته واکنش گسترده و تمام عیار از سوی همه مسلمانان و آزادگان سراسر جهان است که خوشبختانه شاهد اعتراضات جدى در کشورهاى مختلف هستیم.

در ابتدای این بیانیه آمده است: از بامداد نهضت اسلامی ایران دراوایل دهه ٤٠، در کنار همه آرمان های بلند امام عظیم الشأن ومردم غیور ایران حمایت از فلسطین و مبارزه برای محو غده سرطانى اسرائیل هم پای جهاد علیه استبداد داخلی و استکبار خارجی در صدر مطالبات انقلابى قرار گرفت. بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم سیاست خارجی کشور بر محور اجرای راهبرد کلان احقاق حقوق مردم فلسطین و مبارزه همه جانبه با دشمن صهیونیستی قرار گرفت که دست آورد های مهمی نیز در پی داشت.

در ادامه تاکید شده است: اینک در بحبوحه شرایط حاد منطقه، اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل از سوی رئیس جمهور سبک مغز آمریکا، شایسته واکنش گسترده و تمام عیار از سوی همه مسلمانان و آزادگان سراسر جهان است که خوشبختانه شاهد اعتراضات جدى در کشورهاى مختلف هستیم به گونه ای که حاکمان رژیم های مرتجع منطقه و نیز سردمداران کشورهاى غربى را هم وادار به محکوم کردن این اقدام فتنه برانگیز ترامپ کرده است.

در قسمت دیگری از این بیانیه تاکید شده است: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن تقبیح و محکومیت این اقدام رذیلانه دولت آمریکا، توجه آحاد مردم را به نکاتی جلب می کند. قطعا پیروزی ها و توفیقات مهم جبهه مقاومت و شکست پروژه تامین امنیت اسرائیل از طریق ایجاد و تقویت جریان تکفیری و گسترش نزاع و ستیز میان مردم مسلمان منطقه و ناکامى وابستگان به شیطان بزرگ در لبنان، یمن و کردستان عراق، ترامپ را به این اقدام انفعالی و خارج از عرف جهانى و ضوابط و چارچوب های حداقلی نظام بین الملل سوق داده است! این اقدام ابلهانه و خباثت آمیز مصداق اتم این بیان نورانی امام سجاد(ع) است که :«الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء ...». به نظر می رسد این خبط آشکار کاخ سفید که مخالفت هم پیمانان غربى را هم برانگیخت فرصتی مغتنم برای ایجاد همگرایی و اتحاد مسلمانان و فلسطین مقاوم است تا با انتفاضه اى همه جانبه مقدمات آزادى فلسطین و نابودی اسرائیل غاصب طبق وعده امام المسلمین و حتى قبل ازموعد مقرر فراهم شود.

کانون دانشگاهیان در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: این اعلام و اقدام بی شرمانه دولت امریکا که موضع گیری های تشریفاتی دول مزدور و مرتجع منطقه و در راس آنها رژیم جنایتکار و رسواى آل سعود را به همراه داشت، حجت را بر اثبات خیانت و هم پیمانی آنها با آمریکا و دولت نامشروع صهیونیستی تمام، و امکان افتضاح بیشترشان در افکار عمومی جهان را فراهم نمود. اینک وظیفه محافل دانشگاهی و نخبگی است که در کنار علما، فضلا، و اندیشمندان سنی و شیعه، برای روشنگرى و تنویر اذهان جدی تر از همیشه وارد صحنه شوند و رسالت تاریخى خود را به بهترین وجه انجام دهند.

در ادامه تاکید شده است: از دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد در اجرای اصول مترقی یکصد پنجاه و دوم و یکصد پنجاه و چهارم قانون اساسى، فعالانه ابتکار عمل را در دست گیرد و با بسیج همه امکانات فضاى رسانه و دیپلماسی با ارائه پیشنهادات و راهکارهاى عملى زمینه ساز تحقق رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست هاى خون آشام و کودک کش شود.

در پایان تاکید شد: امروز بیش از هر زمان دیگر درستی و صحت منطق جبهه مقاومت، و نادرستی نسخه سازش و مذاکره ذلیلانه با آمریکا و رژیم جنایتکار اسرائیل در توافقاتی نظیر کمپ دیوید و اسلو، روشن شده است. خشم و کینه ای که این اقدام در جان آزادگان جهان ایجاد کرده، باعث شده است شمیم روح نواز تحقق وعده امام بزرگوار و رهبر حکیم انقلاب در پایان دادن به عمر رژیم نامشروع و جعلى اسرائیل بیش از گذشته، به مشام برسد. ما به وعدهای الهی ایمان و یقین داریم که « وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون ». ان شا ءالله به فضل الهى و نصرت مسلمانان بر جبهه غربی، عبری و عربی مزدور، نماز جمعه را در مسجدالأقصى در بیت المقدس شریف به امامت ولی امر مسلمین جهان اقامه خواهیم کرد.«الیس الصبح بقریب».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: