بیانیه دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی:

ترامپ می خواهد موضوع فلسطین را از اولویت جهان اسلام خارج کند

کدخبر: 2145076

دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره تصمیم رئیس جمهور آمریکا در انتقال پایتخت اسراییل از تل آویو به قدس تصریح کرد: ترامپ می خواهد موضوع فلسطین را از اولویت جهان اسلام خارج کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره اقدام اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از «تل آویو» به «قدس» بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بی تردید امروز منطقه خاورمیانه شرایط جدیدی را می گذراند و ادبیات سیاسی جدیدی بر این منطقه حاکم شده است.

با وجود تمامی سناریوها و طرح های تجزیه و پروژه بازگشت ناامنی به منطقه اما همچنان محور مقاومت با تکامل و پختگی و همچنین برخورداری از یک توازن سیاسی، میدانی و رسانه ای با شتاب بیشتر در حال حرکت است.

دستاوردهای سیاسی و میدانی چند هفته گذشته در منطقه، به ویژه نابودی داعش در عراق و سوریه را می توان آغاز فصل جدیدی از مقاومت و برتری گفتمان مقاومت اسلامی دانست. با این وجود اما صهیونیسم و پیمانکاران عربی آن در سطح منطقه بیکار نخواهند نشست و برای کاستن از شتاب حرکت محور مقاومت یا تغییر مسیر آن از هیچ توطئه ای دست برنخواهند داشت.

از این رو طرح های جدیدی برای تغییر قواعد بازی در مرحله جدید پساداعش با استفاده از برگه های عربی به ویژه با مدیرت عربستان سعودی پدرخوانده داعش و وهابیت برنامه ریزی شد.

توطئه همه پرسی در کردستان عراق با استفاده از برگه بارزانی، پروژه ناامن سازی لبنان با استفاده از حریری و تلاش برای شکست انقلاب یمن و فشارهای سیاسی سعودی از جمله مواردی بود که در ماموریت جدید عربستان سعودی تعریف شد.

تمامی این موارد به منظور تامین امنیت پیرامونی رژیم صهیونیستی و محصور کردن توان کشورهای اسلامی به موارد داخلی به جای مقابله با رژیم صهیونیستی و ایجاد یک دشمن جایگزین به جای اسرائیل در سطح منطقه پیگیری شد.

تصمیم اخیر ترامپ را هم می توان در راستای این گونه اقدامات تفسیر و تعریف کرد. تصمیمی که در شرایط حساس منطقه ای و در شرایطی گرفته می شود که گفتمان مقاومت اسلامی و موضوع فلسطین گفتمان غالب و برتر است و از سویی تمامی امیدهای اردوگاه عبری، عربی و غربی در دل بستن به داعش و تروریسم از بین رفته است.

بی تردید آقای ترامپ با این اقدام تلاش می کند تا موضوع فلسطین را از اولویت جهان اسلام خارج کرده و در یک معامله قرن که در پشت پرده با کشورهای مرتجع عربی توافق کرده است موضوع فلسطین را برای همیشه از صحنه حذف کند.

دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن هشدار درخصوص پیامدهای این اقدام ریاست جمهوری آمریکا از تمامی نخبگان اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی می خواهد تا با واکنش های دقیق و به جا و نیز آگاهی بخشی عمیق به افکار عمومی مانع از تکرار چنین سناریوهایی شوند و همچنین تاکید می کند که هرگونه تعرض به مسجد الاقصی خشم عمومی مسلمانان را در پی خواهد داشت و لذا عقلای غرب و آمریکا باید نسبت به پیامدهای اقدام جنون آمیز ترامپ به وی هشدار دهند و مانع از به راه افتادن خشم عمومی و اسلامی شوند که دامن آنان را بی تردید در برخواهد گرفت.

دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین این اقدام ترامپ را توهین به جامعه مسلمانان و نسخه آمریکایی اعلامیه بالفور می داند که بی تردید پیامدهای خطرناکی برای منطقه خواهد داشت. اگرچه بر این باوریم که همکاری و پیمانکاری رژیم سعودی نقش مهمی در هموار کردن این تعدی داشته است.

در پایان اعلام می داریم این اقدام ترامپ از روی ناتوانی و عجز و در پی آن صورت می گیرد که داعش و تروریسم در منطقه پایان یافته است و فلسطین بار دیگر به اولویت جهان اسلام بازگشت. از این رو بر همه مسلمانان ضروری است تا با آگاهی و بینش خود زمینه برای به حاشیه راندن قدس و فلسطین را از بین ببرند و همه بدانند که آمریکا در منطقه به پایان کار خود رسیده است.»

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: