حاجیان درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سازمان‌های بین‌المللی نشان دادند که هیچ حرکتی به جز همسویی با آمریکایی‌ها ندارند

کدخبر: 2145071

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اگر انتفاضه‌ای در فلسطین شکل بگیرد، مانند دو انتفاضه قبلی مردم آن را شکل خواهند داد.

محمرضا حاجیان کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به واکنش های سیاسی صورت گرفته نسبت به تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار کرد: حرکت ها و اظهارنظرهای سیاسی که تاکنون ازسوی کشورهای منطقه شده، شاید حداقلی از تأثیر را داشته است ولی عملا نتیجه بخش نخواهد بود.

وی ادامه داد: ما به غیر از ایران، عراق وسوریه کشوری اسلامی که بخواهد مقابله جدی کند نداریم؛ آیا کشوری مانند عربستان سعودی قادراست اقدام عملی در مقابل آمریکایی ها وصهیونیست ها انجام دهد؟ یا کشوری مثل مصر که تمام هستی و امید دولت آن به آمریکا است؟

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ممکن است بعضی ها استناد به قوانین و حقوق بین الملل کرده و امید به سازمان های بین المللی داشته باشند، در حالی که سازمان های بین المللی در طول هفتاد سال گذشته نشان دادند که عملا هیچ حرکتی به جز همسویی با آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی نداشتند.

حاجیان ضمن ابراز امیدواری به اینکه حداقل تاثیرمثبت این نوع اقدامات آمریکا، ضربه ای باشد برای بیدار شدن مردم کشورهای منطقه،گفت: آنچه را که می توان به آن امیدوار بود آگاهی مردم است؛ در یک دهه اخیرمشاهده کردیم که برخی کشورهای عربی می خواستند توجه مردم را ازموضوع فلسطین منحرف کنند و به سوی دیگری سوق بدهند، به عنوان مثال سعودی ها تلاش داشتند تا مسئله دشمنی با ایران را جایگزین نفرت از اسرائیل کنند.

وی درپایان با بیان اینکه آنچه تا به امروز باعث زنده نگه داشته شدن استقلال خواهی فلسطینی ها شده همین آگاهی مردم حرکت های خودجوش بوده است ، خاطرنشان کرد: اگرهم انتفاضه ای شکل بگیرد مانند دو انتفاضه قبلی این مردم هستند که آن را شکل خواهند داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: