معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران:

مسئولان زمینه لازم برای مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های پژوهشی را فراهم کنند

کدخبر: 2145035

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: انجمن‌های علمی، زمینه لازم را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا بتوانند توانایی‌های خود را نشان دهند. وظیفه ما به عنوان مسئولان دانشگاه این است که زمینه لازم را برای مشارکت و فعالیت دانشجویان در کارهای پژوهشی ‌فراهم کنیم.

دکتر عبدالرحیم هوشمند با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش، دستاوردهای مراکز تحقیقاتی ارائه می‌شوند. دانشگاه‌ها نیز بخشی از دستاوردهای خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند .

وی افزود: امسال دانشگاه غرفه‌های متعددی برپا کرده و پژوهش‌های مختلفی از دانشجویان و اساتید را ارائه داده است. در غرفه انجمن‌های علمی دانشگاه شهید چمران، چند کار جدید ارائه شده است که یکی از آن‌ها، یک دستگاه تصفیه آب طبیعی است که فیلترهای تشکیل‌دهنده آن از مواد طبیعی ساخته شده‌اند. این دستگاه می‌تواند بر کیفیت و شوری آب تأثیرگذار باشد و آب‌های نامتعارف را به آب‌های قابل استفاده برای شرب و کشاورزی تبدیل کند . معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دستگاه دیگری نیز طراحی شده که در بخش تأمین نیازهای آبی گیاه و تعیین تنش‌های آبی که به گیاه وارد می‌شود، می‌تواند تاثیرگذار باشد. این دو دستگاه در غرفه دانشگاه وجود دارند. گروه‌های دیگر دانشگاه مانند گروه فیزیک و بیوتکنولوژی نیز کارهایی را در غرفه دانشگاه ارائه داده‌اند. خوشبختانه امسال در مقایسه با سال گذشته، نسبت تعداد کارهای ارائه شده در نمایشگاه بسیار بهتر شده است. البته هنوز وضعیت مطلوب نیست اما نسبت به سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته‌ایم. امیدواریم که این رشد شتاب بیشتری پیدا کند . هوشمند تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم این روند رو به رشد را برای دانشجو قابل لمس کنیم. به گونه‌ای که دانشجویان بتوانند در حوزه مهارت‌آموزی، مهارت‌های آموخته شده خود را ارائه دهند. از مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه، انتظارات مختلفی می‌رود. از یک دانشجوی لیسانس عمدتا تنها انتظار آموزش دیدن داریم، اما در کنار آن برخی دانشجویان هستند که شرایط و زمینه انجام کار پژوهشی را دارند . وی ادامه داد: انجمن‌های علمی، زمینه لازم را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا بتوانند توانایی‌های خود را نشان دهند. وظیفه ما به عنوان مسئولان دانشگاه این است که زمینه لازم را برای آن‌ها ایجاد کنیم. اگر دانشجویان اعتبارات یا هماهنگی‌هایی در بخش‌های مختلف نیاز دارند، باید این مسائل را برای آن‌ها فراهم کنیم تا دانشجو بتواند آنچه که آموخته را به گونه‌ای که در زندگی مردم نمود پیدا کند به فن و تکنولوژی تبدیل کند .

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: