در گفت و گو با فارس مطرح شد

تحویل کانکس‌های انجمن داروسازان ایران به مناطق زلزله‌زده

کدخبر: 2145007

رییس انجمن داروسازان ایران گفت: کانکس هایی که برای اسکان موقت هم‌میهنان عزیز آسیب دیده از زلزله، توسط انجمن داروسازان ایران تدارک دیده شده بود، تحویل این مناطق شده است.

محمد باقر ضیا، رئیس انجمن داروسازان در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با بیان اینکه همراهی و همبستگی دانشجویان رشته داروسازی و همچنین اساتید دانشکده های داروسازی سراسر کشور نباید میان هجمه امدادرسانی ها به مناطق زلزله زده، مورد غفلت قرار گیرد افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله، هیات مدیره شعب انجمن داروسازان در غرب کشور، با تشکیل ستاد کمک رسانی، سعی کردند کمک های امدادی و دارویی داروسازان سراسر کشور را به صورت متمرکز جمع آوری و در اختیار آسیب دیدگان زلزله قرار دهند.

وی ادامه داد: به منظور هدفمندسازی برنامه های کمک رسانی، چندین تیم تخصصی همراه با ساکنین بومی مناطق، برای نیازسنجی آسیب دیدگان، به روستاها اعزام شد و انجمن داروسازان کرمانشاه نیز، یک سوله برای نظم بخشیدن به نحوه گردآوری و ارسال کمک ها تدارک دید و به این صورت تلاش ها برای هم افزایی فرایند امدادرسانی ها، پر رنگ تر شد.

به گفته رئیس انجمن داروسازان ایران، همراهی و مساعدت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سبب شد، بحث مدیریت نیازهای دارویی مناطق زلزله زده، با شتاب بیشتری انجام پذیرد و با تمهیدات اولیه، تلاش برای احیای داروخانه هایی که در آن مناطق، آسیب کمتری دیده بودند و قابلیت بازگشت به چرخه دارویی را داشتند نیز در دستور کار قرار گرفت.

ضیا اضافه کرد: همراهی و همبستگی دانشجویان رشته داروسازی و همچنین اساتید دانشکده های داروسازی سراسر کشور، واقعا ستودنی بود و نباید میان هجمه امدادرسانی ها، مورد غفلت قرار گیرد. چرا که نیروی جوانی دانشجویان و دانش و تجربه اساتید، کمک شایانی به ایجاد ساز و کارهای کمک رسانی کرد.

به گفته ضیا، در چندین نوبت نمایندگان هیات مدیره انجمن داروسازان ایران و همچنین نمایندگان انجمن های منطقه غرب کشور از نحوه امداد رسانی بازدید کرده و با همراهی واحدهای مستقر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونت غذا و داروی این دانشگاه، سعی کردند کمک رسانی ها را به سطح روستاهای دورافتاده نیز هدایت کنند.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: کمک های نقدی و جنسی داروسازان سراسر کشور و خصوصا تدارک ویژه ای که بابت ایجاد «جعبه های تسکین» براساس استاندارد سازمان جهانی بهداشت و همچنین لیست داروهای OTC کشور توسط کمیسیون بیمارستانی انجمن صورت گرفت، می تواند نمونه ای از یک فعالیت منسجم و متکی بر اصوصل هم افزایی باشد.

وی با اشاره به تحویل کانکس های انجمن داروسازان ایران به مناطق زلزله زده ادامه داد: به لطف خداوند، کانکس هایی که برای اسکان موقت هم میهنان عزیز آسیب دیده از زلزله، توسط انجمن داروسازان ایران تدارک دیده شده بود، تحویل این مناطق شده و امیدواریم بتوانیم تا زمان اسکان دائمی ایشان، مسیر کمک رسانی را برقرار نگه داریم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: