دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان:

سیاست‌های تجاری آزاد در کشورهای اسلامی تعیین شود

کدخبر: 2144977

لیاقت بلوچ گفت: اگر به دنبال وحدت امت اسلامی هستیم باید بدانیم که در کل جهان اسلام از جمله میانمار، مصر، افغانستان و پاکستان با چالش‌های مختلفی روبرو بوده و باید برای آنها تدبیری بیاندیشیم

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان گفت: سیاست‌های تجارت آزاد باید در کشورهای اسلامی با مقررات مشخص تعیین شود و اختصاص واحد پولی مشخصی برای این کشورها مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در حوزه اقتصادی نیز به نتایج مورد نظر برسیم .

مولوی لیاقت بلوچ ظهر امروز در کمیسیون نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی که به عنوان یکی از کمیسیون‌های سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ظهر امروز در سالن زرین هتل آزادی برگزار شد، برگزاری این کنفرانس را فرصت مطلوبی برای تقویت وحدت امت اسلامی برشمرد و اظهار کرد: در این کنفرانس به دنبال ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات جهان اسلام هستیم به همین علت باید به مباحث سوریه، یمن، فلسطین و فعالیت‌های گروه‌های تکفیری پرداخته شود .

وی اضافه کرد: اگر به دنبال وحدت امت اسلامی هستیم باید بدانیم که در کل جهان اسلام از جمله میانمار، مصر، افغانستان و پاکستان با چالش‌های مختلفی روبرو بوده و باید برای آنها تدبیری بیاندیشیم .

دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان از تشکیل شورای وحدت ملی یاد کرد و افزود: در این شورا فرق و مذاهب اسلامی را گردهم آورده تا همه در کنار یکدیگر موضوع‌های مورد نیاز را مورد بررسی قرار دهیم، پیشرفت جهان اسلام و برقراری تمدن نوین اسلامی در راستای بقای جهان اسلام در دنیای مدرن نیازمند اتخاذ تصمیم‌های مشخصی است .

وی با تاکید بر لزوم تقویت وحدت جهان اسلام با استفاده از ظرفیت‌های علمی گفت: باید با مشارکت نسل جوان، وحدت میان مسلمانان را تضمین کنیم تا بتوانیم به موفقیت مورد نظر برسیم، کمیته ویژه مبارزه با تروریسم نیز باید تشکیل شود تا بتوانیم از مشارکت مسلمانان مختلف برای مبارزه با این پدیده استفاده کنیم .

لیاقت بلوچ با اشاره به اینکه مسلمانان 25 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده نزدیک به پنج درصد تولیدات علمی دنیا را به خود اختصاص داده در حالی که افزایش جمعیت مسلمانان نیازمند فعالیت‌های گسترده‌تر علمی است .

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید به هم‌افزایی مطلوبی برسند، خاطرنشان کرد: سیاست‌های تجارت آزاد باید در کشورهای اسلامی با مقررات مشخص تعیین شود و اختصاص واحد پولی مشخصی برای این کشورها مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در حوزه اقتصادی نیز به نتایج مورد نظر برسیم .

رهبر جماعت اسلامی پاکستان ادامه داد: رسیدن به خودباوری در جهان اسلام نیازمند این است که گام‌های مشخصی در راستای تقویت منابع و ظرفیت‌ها برداریم و این امر به عنوان یک وظیفه برای همه کشورهای اسلامی مطرح است که باید به آن توجه شود .

لیاقت بلوچ با تاکید بر اینکه جهان اسلام باید محاکم قضایی اختصاصی خود را برای رفع مشکلات مسلمانان تشکیل دهد، عنوان کرد: با تحقق این امر می‌توانیم به یک صلح، ثبات و آرامش جهانی در میان مسلمانان برسیم .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: