رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پیروزی‌های جبهه مقاومت یکی از دستاوردهای وحدت اسلامی است

کدخبر: 2144975

محمدمهدی زاهدی گفت: اگر امت اسلامی وحدت، اخلاص در عمل، پشتکار و توکل به خداوند داشته باشد و دست رد به سینه ظالمان بزند می‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد .

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای وحدت اسلامی نام برد و گفت: اگر امت اسلامی وحدت، اخلاص در عمل، پشتکار و توکل به خداوند داشته باشد و دست رد به سینه ظالمان بزند می‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد .

محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در کمیسیون نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی که به عنوان یکی از کمیسیون‌های سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ظهر امروز در سالن زرین هتل آزادی برگزار شد، با بیان اینکه همگان باید در مسیر پیامبر اسلام(ص) برای تحقق وحدت امت اسلامی گام برداریم، اظهار کرد: در پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت فقط شاهد آزادسازی مناطق جغرافیایی نبوده بلکه توانستیم نقشه بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی را از بین بریم .

وی از پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای وحدت اسلامی نام برد و افزود: اگر امت اسلامی وحدت، اخلاص در عمل، پشتکار و توکل به خداوند داشته باشد و دست رد به سینه ظالمان بزند می‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد چرا که توان تبدیل شدن به یک ابر قدرت جهانی در حوزه‌های مختلف در امت اسلامی وجود دارد .

وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم به برکت برگزاری این کنفرانس‌ها شاهد پیروزی امت اسلام در صحنه‌های مختلف و ارتقا جایگاه جهانی اسلام به عنوان یک ابر قدرت باشیم .

وی تعالی فرهنگ اسلامی را نیازمند پایداری در باورها و ارزش‌ها دانست و عنوان کرد: برای رسیدن به جایگاه تمدن نوین اسلامی بایستی تلاش، سعی و همت همگان در جهان اسلامی برای ایجاد و خودباوری رقم زده شود، این کنفرانس می‌تواند فرصتی باشد تا اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام در راستای ایجاد خوباوری گام بردارند .

زاهدی از تشکیل اتحادیه‌های شش‌گانه در مجمع تقریب مذاهب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: با فعالیت گسترده این اتحادیه‌ها می‌توانیم به شیوه مطلوبی از روش‌های مختلف برای رسیدن به خودباوری مورد نیاز استفاده کنیم .

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از باورهای اسلامی باید به دنبال اقتدار علم و فناوری باشیم، تصریح کرد: اگر در کنار یکدیگر قرار گیریم می‌توانیم در حوزه‌های مختلف پزشکی، تجربی، مهندسی، دفاعی، نظامی، اندیشه‌ای، عقلی و نقلی به جایگاه‌های برتر دسترسی پیدا کنیم .

زاهدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گام‌های بسیاری را در راستای تقویت ظرفیت‌های علمی جهان اسلام برداشته است، گفت: کشورهای اسلامی باید در این عرصه به کمک جمهوری اسلامی آمده تا در کنار یکدیگر بتوانیم توسعه و پیشرفت را رقم بزنیم .

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ایجاد دانشگاه جامعه‌المصطفی‌العالمیه به عنوان یکی از دستاوردهای نظام اسلامی در راستای رسیدن به وحدت اسلامی یاد کرد و افزود: دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی نیز مجموعه دیگری است که با محوریت‌های مورد نظر برای تقویت علوم در امت اسلام گام بر می‌دارد .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: