حجت الاسلام مبلغی:

تمدن اسلامی بدون وحدت و همزیستی اسلامی محقق نمی شود

کدخبر: 2144957

حجت الاسلام مبلغی گفت: اگر فعالیت های ما در عرصه وحدت در چارچوب فرهنگ و تمدن اصیل خود نباشد به نتایج مطلوب نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی؛ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در کمیسیون طرح های احیاگران جهان اسلام در حاشیه برگزاری سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در دومین روز این کنفرانس با تاکید بر موضوع بازگشت به چارچوب تمدنی و فرهنگی اسلام، بیان داشت: ایجاد وحدت باید به سمت ایجاد یک فرهنگ و تمدن اسلامی باشد. فرهنگ و تمدن بزرگترین چیزی است که فعالیت های خود را باید به سمت آن سوق دهیم و اگر این توجه را نداشته باشیم فعالیت های ما موفق نخواهد بود و نتایج مطلوبی نخواهد داشت .

وی تصریح کرد: همه تلاش ها و فعالیت های عالمان و متفکران دینی و حتی سیاستمداران نیز باید درچارچوب ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی باشد تا موجودیت و انسجام خود را به دست بیاورد .

مبلغی با طرح این سوال که آیا تمدن اسلامی می تواند بدون وحدت و همزیستی اسلامی تحقق پیدا کند؟ گفت: بدون تردید تمدن اسلامی نمی تواند بدون وحدت و همزیستی اسلامی محقق شود چرا که قرآن کریم نیز می فرماید شما امت واحده هستید و خداوند شما یکی است و همه من را عبادت می کنید بنابراین اسلام به عبادت امت بعد از واحده بودن آنها اشاره و تاکید می کند و این اهمیت وحدت را نشان می دهد و صلاح مردم در همزیستی و معاشرت با همدیگر است .

وی با اشاره به نظریات علما و اندیشمندانی همچون شهید صدر در طرح عوامل احیا گر تمدن ساز، افزود: از نگاه شخصیتی همچون شهید صدر ما برای حل مسائل خود حتی در عرصه علمی و تخصصی باید با علم و آگاهی به قرآن مراجعه نمائیم و با تفسیر موضوعی از کلام الله می توانیم پاسخ آنها را یافته و برطرف کنیم . در بحث تمدن نیز باید به قرآن مراجعه کرده و با منطق استنطاق نیازهای تمدن سازی را پیدا کنیم که بدون تردید پیش نیاز آن ایجاد وحدت برای نیل به تمدن است .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: