وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی:

فروش ۱۵هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانکها

کدخبر: 2144790

وزیر اقتصاد از فروش ۱۵ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانکها خبر داد و گفت: پیگیر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی هستم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کرباسیان امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، واگذاری اموال مازاد بانکها را یک تکلیف دانست و گفت: کمیته‌ای ویژه، با زمان‌بندی خاص برای واگذاری اموال مازاد بانکها تشکیل شده است که بر این اساس، گزارش برنامه زمان‌بندی برای فروش اموال بانکها در دستور کار قرار گرفته است؛ در این میان ظرف یکسال باید ۱۵ هزار میلیارد تومان از این اموال به فروش رسد که این کار انجام شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود بانکی افزود: سود تسهیلات بین بانکی هم در این راستا، نظم دهی شده است و این امر، جزو وظایف شورای پول و اعتبار است. البته کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز در دستور کار قرار گرفته است که به عنوان وزیر اقتصاد آن را پیگیری می کنم.

وی در خصوص قانون اصلاح نظام بانکی افزود: قانون اصلاح نظام بانکی، در شهریورماه امسال تقدیم شده و کمیسیون اقتصادی مجلس، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، سه طرح به انضمام یک لایحه پیشنهادی را ارایه داده‌اند که در دولت یازدهم، این پیشنهادات تجمیع شده‌اند.

کرباسیان از رسانه ملی درخواست کرد تا لوایح اقتصادی را به نقد و بررسی بگذارد و خاطرنشان کرد: برآورد رشد سالانه نرخ ارز ۸.۵ درصد بوده که در بعضی از ایام سال، نرخ افزایشی بوده است. البته دولت به هیچ عنوان دنبال جهش نرخ ارز نیست.

وی از رشد ۱۱ درصدی بازار سرمایه طی روزهای گذشته خبر داد و تصریح کرد: نماد شش شرکت از مجموع ۱۴ شرکتی که نماد آنها در بورس بسته شده بود، در حال بازگشایی است و فردا نیز مجمع سه بانک برگزار خواهد شد.

ادامه دارد...

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: