بیانیه انجمن روزنامه نگاران مسلمان درباره توقیف سایت خبری «بولتن نیوز»

کدخبر: 2144687

انجمن روزنامه نگاران مسلمان از دستگاه قضایی خواست به منظور حمایت از حقوق صنفی خبرنگاران و خانواده‌های آنان و مبتنی بر رافت اسلامی تا تعیین تکلیف نهایی پرونده سایت بولتن نیوز در مراجع ذیصلاح قضایی، نسبت به رفع توقیف این سایت اقدام کند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس ، انجمن روزنامه نگاران مسلمان درباره توقیف سایت خبری بولتن نیوز بیانیه ای را صادر کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

رسانه ها همواره حلقه واسط بین مردم و مسئولین بوده و از دریچه دوربین و ساحت قلم که تنها ابزار برای بیان مطالبات، رفع نقایص و مشکلات جامعه است، وظیفه خطیر اطلاع رسانی را بر عهده دارند. اما در این میان آنچه که اهمیت مضاعف پیدا می کند، ضرورت توجه به حقوق و مسئولیت های رسانه ها در انجام وظایف خطیر اطلاع رسانی است که نادیده انگاشتن آن چه بسا می تواند منجر به تحمیل هزینه های غیرقابل جبران برای منافع ملی و تضییع حقوق خصوصی و عمومی شود. از طرفی این نکته مهم را نیز نباید از نظر دور داشت که در نظام مردمسالار دینی که آزادی بیان در چارچوب مشخص به رسمیت شناخته شده است، هیچ مدیر و دستگاهی اجازه ندارد برای لاپوشانی مفسده و تخلفات خود و با حربه فرافکنی در برابر رسانه ها و موجه نشان دادن عملکرد خود، ساحت رسانه را آماج اتهام قرار داده و اصول پذیرفته شده در قانون اساسی را مخدوش سازد. آن گونه که مشخص است، سایت «بولتن نیوز» در اقدامی مسئولانه و مبتنی بر مستندات و مدارکی از نفوذ شبکه های قاچاق کالا در برخی مبادی کشور پرده برداشته که پرونده این تخلفات هم اکنون در دستگاه های ذیربط از جمله نهادهای نظارتی، اطلاعاتی و قضایی در مرحله رسیدگی است. این رسانه انقلابی متعاقب انتشار گزارش های افشاگرانه خود با شکایت گمرک ایران از پنجم آذرماه جاری توقیف شده و خبرنگاران و پرسنل این رسانه از کار خود بیکار شده اند. انجمن روزنامه نگاران مسلمان مطابق با مسئولیت های خود در دفاع از حقوق صنفی خبرنگاران و خانواده رسانه کشور و هشدار به تبعات منفى ناشی از تعطیلى رسانه ها از دولت محترم انتظار دارد با سعه صدر بیشتر با رسانه ها برخورد کرده و بیش از پیش خود را مقید به شعارهای خود در ارتباط با روابط 2 سویه و تعاملی با جامعه رسانه ای بکند. همچنین از دستگاه محترم قضایی انتظار می رود ضمن رسیدگی قاطع با این پرونده و به منظور حمایت از حقوق صنفی خبرنگاران و خانواده های آنان و مبتنی بر رافت اسلامی تا تعیین تکلیف نهایی پرونده این رسانه در مراجع ذیصلاح قضایی، نسبت به رفع توقیف سایت بولتن نیوز اقدام کند. انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: