ورود حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد به فن‌بازارها

کدخبر: 2137817

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به فن‌بازارهای مرتبط ورود پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر هنگامه بختیار با اشاره به تأکیدات مسؤولان عالی رتبه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تحول در حوزه علوم پزشکی این دانشگاه اظهار کرد: بر این اساس حوزه علوم پزشکی به فن‌بازارهای مرتبط ورود می‌کند و ارتباط صنعت با این حوزه تقویت و گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت، استارت آپ طراحی شده است، افزود: تمرکز حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی توسعه مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیر کل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه دارای 27 مرکز تحقیقاتی در 96 واحد مجری علوم پزشکی است، اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی را در واحدهایی که توانایی و قابلیت دارند، توسعه می‌دهیم.

دکتر بختیار ادامه داد: در نظر داریم در کنار مراکز رشد شتاب‌دهنده‌ها را فعال کنیم و یک جهش جدی در حوزه علوم پزشکی در ارتباط با صنعت داشته باشیم.

وی به شکل‌گیری شورای عالی سیاست‌گذاری مرکز تحقیقاتی در علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: ارزشیابی مراکز تحقیقاتی به صورت آنلاین و سالانه بر اساس شاخص‌های مرتبط و آیین‌نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود. اما ارزشیابی مستمر را نیز داریم.

دکتر بختیار تصریح کرد: از آنجایی که یکی از ابزارهای موفقیت در پژوهش استفاده از نیروهای توانمند و فعال به نام دانشجو است، کمیته تحقیقات دانشجویی را بر اساس الگویی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و به واحدهای مجری علوم پزشکی ابلاغ کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: