سمینار «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌‌ها و چشم اندازها» در اصفهان برگزار می‌شود

کدخبر: 2137597

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سمینار «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» با حضور نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا از روز سه‌شنبه 30 آبان به مدت دو روز در اصفهان برگزار می‌شود.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه، هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی در این نشست حضور دارند و به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی در این خصوص و در گفت‌وگو با خبر رادیو درباره این سمینار عنوان کرد: این دومین سمینار بعد از نشست بروکسل است، البته بین دو سمینار ما یک سمیناری هم در مسکو داشتیم با عنوان «25 سال همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه» که در آن سمینار هم نمایندگانی از اتحادیه اروپا و کشورهای 1+5 حضور داشتند.

وی اضافه کرد: خانم اشمید به همراه تعداد زیادی از نمایندگان کشورهای مختلف اتحادیه اروپا و روسیه و چین در این نشست حضور دارند و قرار است در رابطه با زمینه‌های همکاری در قالب ضمیمه سه برجام صحبت شود و موضوع سمینار هم به پیشرفت‌ها و چشم‌انداز اختصاص یافته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: مراسم افتتاحیه صبح روز سه‌شنبه در اصفهان برگزار می‌شود و خانم اشمید، آقای عراقچی، بنده، ذوالنوری نماینده مجلس و رئیس کمیته هسته‌ای و استاندار اصفهان در نشست افتتاحیه سخنرانی خواهیم کرد و تعداد دیگری از دوستان هم بعدازظهر آن روز و روز بعد در پنل‌های مختلف به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه همکاری‌های هسته‌ای از جمله در زمینه ایمنی، پادمان و امنیت، نیروگاه‌ها، ظرفیت سازی، آموزش و مسائل مختلف در ارتباط با کاربرد پرتوها در حوزه‌های پزشکی، بهداشت و درمان از جمله مباحث مطرح در این سمینار است، خاطرنشان کرد: در سخنرانی خودم پیش بینی کردم که به بحث بدعهدی‌های آمریکا بپردازم.

کمالوندی خاطرنشان کرد: ما یک مجموعه‌ای در برجام بودیم و قرار است این کارها به اتفاق هم انجام شود ولی متاسفانه یکی از اعضا یعنی مشخصا آمریکایی‌ها نه تنها همراهی نکرده، بلکه سنگ اندازی هم می‌کنند و این مسئولیت‌هایی برای ما و کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا، چین و روسیه دارد که باید مواضع خود را اعلام کرده و تلاش کنیم با ارسال پیام قوی برای آمریکایی‌ها، آنها را از مسیری که می‌روند و به ناکجا آباد است، منصرف کرده و مسیرشان را عوض کنیم.

وی این سمینار را چشم‌اندازی برای همکاری‌های بیشتر با اتحادیه اروپا برشمرد.

به گزارش فارس، مراسم افتتاحیه این نشست روز سه شنبه 30 آبان ماه ساعت 9 صبح در مرکز هسته‌ای اصفهان برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است سومین دور گفت‌وگوهای عالیرتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه 29 آبان ماه در تهران و به ریاست عراقچی و اشمید برگزار شود.

دومین دور گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، به ریاست مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه کشورمان و هلگا اشمید و با حضور هیات‌های همراه آبان 95 در بروکسل برگزار شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: