سردار غلامی:

بیش از ۲۵۰ گروه جهادی در مناطق زلزله زده حضور دارند

کدخبر: 2137577

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت:‌ بیش از ۲۵۰ گروه جهادی به صورت خودجوش در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور دارند.

به گزارش نسیم آنلاین سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگویی درباره اقدامات این سازمان برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه اظهار کرد: بیش از 250 گروه جهادی به صورت خودجوش در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور دارند و به یاری آسیب دیدگان زلزله غرب کشور می پردازند.

سردار غلامی با بیان اینکه یکی از اهداف ما جمع آوری کمک های مردمی در استان ها و توزیع آن بین مردم زلزله زده غرب کشور است، گفت: کمک های جمع آوری شده به استان کرمانشاه ارسال شده و تا به امروز بیش از 600 کامیون از این کمک ها بین مردم زلزله زده غرب کشور توزیع شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه مناطق زلزله زده بین 31 سپاه استانی کشور تقسیم شده است، تصریح کرد: طی روزهای گذشته سپاهیان 31 استان سراسر کشور در تمامی منطقه جغرافیایی استان کرمانشاه برای کمک به زلزله زدگان حضور یافتند.

وی با بیان اینکه قرارگاه های خدمت رسانی در روستاها برای کمک به مردم زلزله زده غرب کشور مستقر شده است، افزود: کلیه خدمات مورد نیاز مردم از جمله بهداشتی و نیازهای اولیه آنها پس از بررسی تأمین شده است، حضور در کنار مردم، دلجویی از آسیب دیدگان و کمک به جمع آوری اطلاعات و بررسی مشکلات از دیگر اهداف حضور ما در مناطق زلزله زده است.

سردار غلامی با اشاره به بارش بارندگی در روزهای آینده در مناطق زلزله زده گفت: نزدیک ترین منطقه برای انعکاس نیازهای ضروری مردم در منطقه ایجاد شده و بیشتر فرماندهان سپاه در استان ها در داخل شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث، دالاهو و مناطق جغرافیایی زلزله هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تأکید بر اینکه گروه های جهادی در مناطق زلزله زده حضور فعالی دارند، عنوان کرد: با خدماتی که در مناطق زلزله زده در حال انجام است خودمان را برای مرحله بعدی کمک به زلزله زدگان و بازگشت آرامش به روستاها و مناطق آسیب دیده آماده می کنیم.

وی با بیان اینکه برای سازندگی مناطق زلزله زده آمادگی خود را اعلام کردیم، افزود: بسیج سازندگی ظرفیت بسیار قوی در منطقه دارد و گروه های مهندسی، جهادی، سازندگی برای بازسازی مناطق آسیب دیده آماده هستند.

سردار غلامی ادامه داد: سایر مجموعه های بسیج در جهت ساخت و ساز و خدمت رسانی به مردم مناطق آسیب دیده در منطقه حضور داشته و آمادگی خود را رسما اعلام کرده ایم، همان طور که فرمانده کل سپاه اعلام نموده با تمام توان برای کمک به مردم شریف کرمانشاه برای بازسازی مناطق زلزله زده حضور داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره نیازهای مردم زلزله زده کرمانشاه در شرایط کنونی عنوان کرد: با توجه به پیش بینی بارندگی طی روزهای آینده چادر، وسایل گرمایشی و نایلون برای پوشاندن وسایل جزء نیازهای ضروری مردم آسیب دیده از زلزله غرب کشور است.

وی اضافه کرد: حضور چشمگیر نیروها و مردم در مناطق زلزله زده جلوه بی نظیری از عظمت انقلاب اسلامی و عشق به مردم کرمانشاه را رقم زده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره تأمین امنیت مردم زلزله زده غرب کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش آفرینی مردم و حضور مستمر و چشمگیر نیروهای مسلح در منطقه وضعیت بسیار آرام و خوب بوده و مشکلی وجود ندارد. نیروهای مسلح مأموریت تأمین امنیت را به عهده دارند و سپاه پاسداران حضور فعالی در روستاها برای کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: